عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آغاز فم تور آژانس‌های مسافرتی کشور عراق در گلستان/ بازدید از جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری استان در روز نخست


آغاز فم تور آژانس‌های مسافرتی کشور عراق در گلستان/ بازدید از جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری استان در روز نخست

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، روز سه‌شنبه 9 آذرماه 1400 مدیران آژانس‌های مسافرتی کشور عراق در روز نخست این فم تور با ظرفیت‌های جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و همچنین توانمندی تاسیسات گردشگری استان گلستان آشنا شدند. روز نخست این فم تور با بازدید از منطقه نمونه گردشگری کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول آغاز شد و بازدید از سایت پروازی الهادی و اقامتگاه بوم‌گردی بهشت پاقلعه در شهرستان رامیان، میراث جهانی گنبدقابوس در شهرستان گنبدکاووس و هتل عجم شهرستان آزادشهر از برنامه‌های روز نخست این تور بود.


منطقه نمونه گردشگری کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول اولین مقصد 10 نفر از مدیران آژانس‌های فعال گردشگری عراق بود که با همراهی یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان، عیسی کاملی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان، غلامحسین بابامحمدی سرپرست شهرداری علی‌آبادکتول،محمود زنگانه رئیس، مهدی شکی و فریبا مجیدی اعضای شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول، نقی طبرسا رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علی‌آبادکتول مورد بازدید قرار گرفت.


آبشار کبودوال تنها آبشار تمام خزه‌ای کشور در 5 كیلومتری جنوب شهر علی‌آبادکتول در محل تفرجگاه عمومی شهر واقع شده است. این تفرجگاه با داشتن امكاناتی برای جلب توریست از نقاط مهم تفرجی استان گلستان محسوب می‌شود. 


معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در بازدید از منطقه نمونه گردشگری کبودوال ضمن معرفی ظرفیت‌های شهرستان علی‌آبادکتول، گفت: «برای تحقق توسعه گردشگری در کنار موضوعاتی از قبیل رونق زیرساخت‌ها باید نسبت به شناساندن ظرفیت‌های استان گلستان در سطح ملی و حداقل کشورهای همسایه اقدام کنیم که برگزاری فم تورها یکی از راه‌های معرفی این ظرفیت‌ها است.»


یاسر قندهاری خاطرنشان کرد: «در این تور آشناسازی 10 نفر از مدیران دفاتر آژانس‌های مسافرتی و گردشگری کشور عراق که جزو شرکت‌های فعال این حوزه هستند به‌منظور تبادل گردشگر بین دو منطقه و معرفی ظرفیت و پتانسیل گردشگری نگارستان ایران، به استان گلستان سفر کردند.»


او تصریح کرد: «حضور مدیران آژانس‌های گردشگری کشور عراق در استان گلستان و شهرستان‌های مختلف آن می‌تواند پل ارتباطی برای برگزاری تورهای گردشگری به مقصد این استان ایجاد کند.»


معاون گردشگری استان گلستان تصریح کرد: «برگزاری تورهای آشناسازی برای مدیران آژانس‌های گردشگری و فعالان گردشگری کشورهای مختلف این امکان را فراهم می‌کنند تا این افراد که خود برگزار کننده تورهای گردشگری هستند واقعیت‌های کشور و استان گلستان، جاذبه‌ها، کیفیت ارائه خدمات و توانمندی حوزه گردشگری را از نزدیک ببینند.»


او با اشاره به این‌که طبیعت بکر و مناطق ییلاقی زیبا یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد استان گلستان و همچنین شهرستان علی‌آبادکتول است، تاکید کرد: «روستاهای هدف گردشگری استان گلستان قابلیت‌های بسیاری برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارد.»


رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان نیز در حاشیه بازدید از منطقه نمونه گردشگری کبودوال، گفت: «ارتباط دفاتر خدمات گردشگری کشور عراق با دفاتر استان گلستان به‌صورت دائم و مستمر برقرار خواهد ماند.»


عیسی کاملی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این فم تور و آشنایی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی کشور عراق با ظرفیت‌های گردشگری گلستان تورهای بسیاری را به مقصد گلستان ارسال کنند.


سرپرست شهرداری علی‌آبادکتول نیز در این بازدید گفت: «شهرستان علی‌آبادکتول با برخورداری از طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی شاخص چون آبشار تمام خزه‌ای کبودوال و روستاها و دهکده‌های ییلاقی از ظرفیت خاصی در حوزه گردشگری برخوردار است.»


غلامحسین بابامحمدی بیان کرد: «این شهرستان با مهمان‌نوازی مردمانش آماده میزبانی از گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.»


در ادامه این بازدید رئیس شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول نیز ضمن خوشامدگویی به مدیران آژانس‌های گردشگری عراق به این شهرستان گفت: «خوشحالیم که در علی‌آبادکتول میزبان مدیران دفاتر خدمات مسافرتی کشور عراق هستیم.»


محمود زنگانه خاطرنشان کرد: «امیدواریم ارتباط آژانس‌های گردشگری عراق با شهرستان علی‌آبادکتول تداوم یابد و تورهای خوبی به مقصد این شهرستان برگزار شود.»

 

بازدید از سایت پروازی الهادی در شهرستان رامیان
در ادامه مدیران آژانس‌های گردشگری عراق با حضور در شهرستان رامیان و با همراهی جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان، علیرضا حصارنوی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامیان از سایت پروازی روستای الهادی بازدید کردند.


در استان گلستان به دلیل طبیعت بکر و زیبا، سایت‌های پاراگلایدر متعددی مورد استفاده ورزشکاران استانی و ملی قرار می‌گیرد؛ یکی از زیباترین سایت‌های پاراگلایدر استان در اطراف شهر رامیان واقع شده است.


سایت زیبای پرواز الهادی بی‌شک یکی از بهترین و پر طرفدارترین سایت‌های پرواز ایران است. پرواز از تپه‌های زیبای روستای الهادی شروع و به کناره‌های جاده رامیان به شاهرود بین روستای باقرآباد و شش‌آب ختم می‌شود و دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی است که مورد استفاده دوست‌داران ورزش‌های هوایی است.


فرماندار شهرستان رامیان در حاشیه بازدید از این سایت پروازی، گفت: ‌«سایت پروازی الهادی شهرتی جهانی در بین علاقه‌مندان به این رشته ورزشی دارد و مسابقات ملی بسیاری در این سایت برگزار می‌شود.»


جواد صادقلو با اشاره به این‌که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سایت امکان پرواز در 4 فصل سال و هر نوع شرایط آب‌وهوایی است، خاطرنشان کرد: «بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته این سایت پروازی سال آینده میزبان مسابقات جهانی و ورزشکارانی از سایر کشورها خواهد بود.»


او تصریح کرد: «شهرستان رامیان قابلیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی داراست و در بخش صنایع‌دستی نیز این شهرستان قطب ابریشم‌بافی در کشور محسوب می‌شود.»


فرماندار شهرستان رامیان اظهار امیدواری کرد بازدیدهای مدیران آژانس‌های گردشگری عراق از پتانسیل‌های شهرستان رامیان زمینه‌ساز برقراری مسیر گردشگری بین دو کشور شود.


رئیس فراکسیون گردشگری مجلس کشور عراق نیز در این بازدید گفت: «تاکنون تجربه خوبی از بازدید از ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان داشتیم و با شناسایی این ظرفیت‌های امیدواریم تورهای گردشگری مستمری را به استان و شهرستان رامیان ارسال کنیم.»


حنان نوری حنون هدف از سفر به استان گلستان را آشنایی با مقاصد گردشگری کشور به‌خصوص استان گلستان و همچنین همکاری با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای برگزاری تورهای گردشگری بین عراق و گلستان عنوان کرد.


او بیان کرد: «از دست‌اندرکاران برگزاری این فم تور علی‌الخصوص اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان قدردانی می‌کنم.»


معرفی توانمندی تاسیسات گردشگری استان
یکی از اهداف برگزاری فم تور مدیران آژانس‌های گردشگری کشور عراق در استان گلستان معرفی ظرفیت و توانمندی تاسیسات گردشگری استان است در این راستا مقصد بعدی مدیران آژانس‌های گردشگری عراق با همراهی یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان و حصارنوی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامیان در روز نخست این فم تور، بازدید از افامتگاه بوم‌گردی بهشت پاقلعه در روستای پاقلعه شهرستان رامیان و هتل عجم شهرستان آزادشهر بود.


اقامتگاه بوم‌گردی بهشت پاقلعه در 5 هزار مترمربع مساحت و زیربنای 2 هزارمترمربع در روستای پاقلعه از توابع شهرستان رامیان واقع شده است. این اقامتگاه با 20 اتاق و 50 تخت در بخش اقامتی، رستوران و فروشگاه به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کند.


هتل عجم نیز در شهرستان آزادشهر واقع شده است که با 60 اتاق و 155 تخت در بخش اقامتی و همچنین رستوران، کافی‌شاپ و تالار به گردشگران ارائه خدمات می‌کند.

 

بازدید از میراث جهانی گنبد قابوس
در پایان روز نخست این فم تور، مدیران آژانس‌های گردشگری کشور عراق با همراهی فرزانه جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان و مریم آق‌آتابای رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس با حضور در شهرستان گنبدکاووس از میراث جهانی گنبدقابوس بازدید کردند.


گنبد قابوس بلندترین برج آجری جهان یکی از بی‌نظیرترین یادمان‌های برجسته معماری ایران در دوره اسلامی درشمال شهر گنبدکاووس و در 3کیلومتری بازمانده شهر باستانی گرگان( جرجان) ، قرار دارد.


میراث جهانی گنبد قابوس در دی‌ماه ۱۳۱۰ خورشیدی به شماره ۸۶ در فهرست آثار ملی و در تیرماه ۱۳۹۱ خورشیدی برابر با ۳۰ جولای ۲۰۱۲ میلادی به شماره ۱۳۹۸ در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.


مدیران دفاتر آژانس‌های مسافرتی و گردشگری کشور عراق که جزو شرکت‌های فعال این حوزه هستند در قالب تور آشناسازی با قابلیت های گلستان در حوزه گردشگری، به استان سفر کرده‌اند.


حضور در جشنواره پاییز هزار رنگ النگدره شهرستان گرگان، نشست با استاندار گلستان، نشست‌های تخصصی با دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان، بازدید از جاذبه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری استان گلستان از جمله برنامه‌های این فم تور است.

 آغاز فم تور آژانس‌های مسافرتی کشور عراق در گلستان/ بازدید از جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری استان در روز نخست

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 678
بازدید ماه:1
بازدید سال:87530
بازدید کل:2457856