عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » راه‌اندازی سامانه ثبت تور برای دفاتر خدمات مسافرتی/ جلوگیری از اجرای تورهای گردشگری ثبت‌نشده در «سامانه ثبت گشت»


راه‌اندازی سامانه ثبت تور برای دفاتر خدمات مسافرتی/ جلوگیری از اجرای تورهای گردشگری ثبت‌نشده در «سامانه ثبت گشت»

معاون گردشگری استان گلستان از راه‌اندازی سامانه ثبت تورهای گردشگری باهدف رصد اجرای تور و جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز خبر داد و گفت با ابلاغ بخشنامه این سامانه به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی استان گلستان از فعالیت و اجرای تورهای گردشگری ثبت‌نشده در این سامانه جلوگیری خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری امروز یکشنبه 26 بهمن‌ماه 99 با اعلام این خبر گفت: طبق بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور حمایت از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند (ب) و جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز، ازاین‌پس همه دفاتر در سطح استان گلستان و همچنین کشور ملزم به درج اطلاعات برنامه‌ها و بسته‌های سفر خود در "سامانه ثبت گشت" در بستر سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری به نشانیta.mcth.ir هستند.


او خاطرنشان کرد: باهدف رصد اجرای تورهای برنامه‌ریزی‌شده و جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز پس از ثبت هر تور توسط دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، کد رهگیری مربوط به برنامه گشت(تور) به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارسال خواهد شد و در صورت عدم ثبت برنامه سفر در سامانه ثبت گشت، نیروی انتظامی از ادامه فعالیت تورهای گردشگری جلوگیری خواهد کرد.


معاون گردشگری استان گلستان بیان کرد: در سال‌های اخیر با افزایش شکایات مردم در حوزه برگزاری تورهای غیرمجاز و راهنمایان بدون کارت معتبر مواجه بودیم که این امر به دلیل عدم اطلاع از عواقب و خطرات انتخاب این‌گونه تورها بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها و متولیان است.


او با اشاره به این‌که تأمین امنیت و سلامت گردشگران اولویت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان است، از مردم و علاقه‌مندان به تورهای گردشگری درخواست کرد با دقت در انتخاب تورها، از شرکت در برنامه‌های سفری که توسط افراد فاقد مجوز و صلاحیت برگزار می‌شود، جدا خودداری کنند.


قندهاری گفت: هم استانی‌ها می‌توانند به‌منظور استعلام تورها و برنامه‌های سفر و همچنین ارائه شکایات و پیشنهاد‌ها با شماره ۳۲۲۲۴۵۸۱_۰۱۷ معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تماس حاصل کنند.


او تأکید کرد: تورهای گردشگری الزاماً می‌بایست توسط دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز و با حضور راهنمای گردشگری دارای کارت معتبر و در قالب ثبت در" سامانه ثبت گشت" انجام شود و هر فعالیت تور گردشگری خارج از این سامانه غیرمجاز بوده و تخلف تلقی خواهد شد.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 166
بازدید دیروز: 662
بازدید ماه:2770
بازدید سال:13209
بازدید کل:2383535