عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مدیران کانال و گروه‌هایی که اخبار مبنی بر انتخابات در آن‌ها درج می‌شود باید با حساسیت بسیار بالایی، مطالب را پیگیری کنند.

بخشدار مرکزی آزادشهر در جلسه اصحاب رسانه:

مدیران کانال و گروه‌هایی که اخبار مبنی بر انتخابات در آن‌ها درج می‌شود باید با حساسیت بسیار بالایی، مطالب را پیگیری کنند.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان : هرگونه تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها در خارج از زمان تعیین‌شده در فضای مجازی، جزء موارد تخلفاتی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورتی می‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی آزادشهر، نشست خبری اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی با موضوع مدیریت فضای مجازی در انتخابات به ریاست ملک حسینی فرماندار آزادشهر و با حضور سرهنگ پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان،اعضای شورای تامین آزادشهر،بخشداران مرکزی و چشمه ساران در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ملک حسینی فرماندار آزادشهر ضمن خیرمقدم به حاضرین از امنیت‌ و سلامت انتخابات به عنوان وظایف مهم شورای تامین نام برد و تصریح کرد: پمپاژ اطلاعات درست و دعوت به مشارکت حداکثری را باید رسانه‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه انتخابات درست زمینه‌ساز توسعه و آبادانی است، گفت: هر چه مشارکت بیشتری در فضای مثبت ایجاد شود برنامه‌های فرد انتخاب شده تاثیرگذارتر خواهد بود.

فرماندار آزادشهر نقش رسانه‌ها در امر انتخابات را مهم‌تر از دوره‌های گذشته عنوان و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رکن‌ها انتقال و تبیین درست برنامه‌های نامزدها است.

 

ایشان در ادامه افزود : از ۵۴۸ کاندیدای ثبت نام کننده در انتخابات شورای شهر و روستا ۴۸۸ کاندیدا تایید صلاحیت شدند.

وی خاطر نشان کرد : از تعداد ۵۴۸ کاندیدای ثبت نام کننده در شورای شهر و روستا شهرستان آزادشهر ۳۹ نفر رد صلاحیت و ۲۱ نفر انصراف دادند.

فرماندار آزادشهر در رابطه با تعداد شعب در دوران کرونایی گفت : جمعا ۱۱۱ شعبه در نظر گرفتیم و از این تعداد ۱۰۲ شعبه ثابت و ۹شعبه سیار است.
در ادامه این جلسه جناب سرهنگ پرسا، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به تبلیغات انتخابات پیش رو بیان داشت: رصد فعالیت‌ها و جریانات خبری مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و در صورت مشاهده مواردی مبنی بر رؤیت تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی با افراد متخلف برخورد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بازه زمانی انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره‌گیری از فضای مجازی همان بازه زمانی تبلیغات در فضای واقعی است و آغاز تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی تخلف محسوب می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان گلستان یکی از آفت‌های فضای مجازی در دوران انتخابات را افزایش شایعات بی‌پایه و اساس علیه اشخاص و گروه‌های سیاسی خواند و بیان داشت: شهروندان می‌بایست ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه‌های ناشناس خودداری کنند و به‌هیچ‌عنوان محتوای کذب و شایعات موجود در فضای مجازی را بازنشر نکنند.

این مقام مسئول گفت: جرائم انتخاباتی از قبیل انتشار هجو یا هجویه و یا هرگونه محتوای توهین‌آمیز در فضای مجازی علیه انتخابات، درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدت‌زمان مقررشده برای فعالیت انتخاباتی، تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات مابین اقشار جامعه به‌ویژه از طریق طرح مسائل قومی و نژادی و انتشار هرگونه نتایج نظرسازی و نظرسنجی کاذب در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخاباتی جرم است و برابر قانون با هنجارشکنان برخورد خواهد شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به لزوم احزار هویت اعضا در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی در صورت عدم اشرافیت مدیران آن، مسئولیت درج اخبار خلاف واقع و موارد ممنوعه متوجه شخص اول کانال یا گروه مربوطه می‌باشد و کاندیداها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفاتی در فضای مجازی با در دست داشتن سوابق و ادله موجود و با مراجعه به مراجع قضایی و طرح شکایت قانونی در پلیس فتا مرکز استان و شهرستان‌ها اقدام  کنند.
در ادامه خانم حکم آبادی بخشدار مرکزی آزادشهر گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا روند تبلیغات انتخابات کمی متفاوت‌تر از گذشته است چراکه تبلیغات بیشتر در فضای مجازی بوده و می‌طلبد کاربران در این فضا، اخلاق‌مداری را به‌عنوان یک اصل، اولویت فعالیت خود قرار دهند و در این خصوص مدیران کانال و گروه‌هایی که اخبار مبنی بر انتخابات در آن‌ها درج می‌شود باید با حساسیت بسیار بالایی، مطالب را پیگیری کنند.

 

 

مدیران کانال و گروه‌هایی که اخبار مبنی بر انتخابات در آن‌ها درج می‌شود باید با حساسیت بسیار بالایی، مطالب را پیگیری کنند.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1809
بازدید دیروز: 3
بازدید ماه:6286
بازدید سال:16725
بازدید کل:2387051