عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معرفی آبشار لاشو روستای فاضل آباد


معرفی آبشار لاشو روستای فاضل آباد

 

آبشار لاشو یکی از آبشارهای صخره ای و بسیار زیبای استان گلستان محسوب می شود. که در فاصله 4 کیلومتری جنوب شرقی روستای فاضل آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آزادشهر و در دل جنگلهای بکر و انبوه قرار دارد وجود درختان سربفلک کشیده و سرسبز، در مسیر آبشار منظره‌ای رویایی و حیرت‌انگیز را خلق کرده و تجربه قدم زدن در بهشت روی زمین را برای گردشگران هدیه می‌کند. .آبشاربه صورت پله ای و دارای به ۲۵ ارتفاع می باشد. این آبشار زیبا گوئی با دست های لطیفش نقش های زیبا بر دل تخته سنگ ها می کشد و همین امر آدمیان را بر آن میدارد که مسیرهای طولانی را طی نمایند تا چهره ای از نقاش بی همتای خلقت را به نظاره بنشیند و هر آنچه این دره گل و گیاه دارد به مدد شوق دل انگیز این آبشار است. آب زلال این آبشار از 4 چشمه دائمی دامنه های شمالی البرز سرچشمه می گیرد و در همه فصول سال جاری می باشد که باعث طراوت و شادابی گل و گیاه و درختان و همچنین مورد استفاده كشاورزی و مصرف شرب روستائیان قرار می گیرد.

برای دسترسی به آبشار لاشو باید از یک ورودی بعد از روستا وارد مسیر خاکی شوید و با طی نمودن حدود 2 کیلومتر از این مسیر با ماشین و در حاشیه رودخانه پارک نمایند. در مسیر منتهی به آبشار درختان زیبا و تنومند وجود دارد که زیبایی و طراوت این منطقه را دو چندان می کند، تقریبا با طی نمودن 2 کیلومتر دیگر از این مسیر با شیب ملایم در نهایت به آبشار بسیار زیبا و خروشان لاشو می رسید.

وجه تسمیه این آبشار ( لاشو ) برگرفته شده ازنام روستائی است که در نزدیکی این آبشار بوده ودرحال حاضر ازبین رفته و فقط آثار آن برجای مانده است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 678
بازدید ماه:1
بازدید سال:87530
بازدید کل:2457856