عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری جلسه هماهنگی بیمه محصولات کشاورزی پاییزه


برگزاری جلسه هماهنگی بیمه محصولات کشاورزی پاییزه

برگزاری جلسه هماهنگی بیمه محصولات کشاورزی پاییزه

  

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی آزادشهر، جلسه هماهنگی بیمه محصولات کشاورزی پاییزه با حضور روسای تولیدات گیاهی، امور دام و مراکز جهاد کشاورزی تابعه و نمایندگان بانک کشاورزی و بیمه مهرکاروان شهرستان برگزار شد.
در این جلسه پیرامون تعرفه بیمه محصولات پاییزه و تعهد شرکت در پرداخت غرامت بحث و تبادل‌نظر شد.
طبق اعلام صندوق بیمه، به خسارت‌دیدگان طوفان و سیل در سال جاری ظرف یک هفته خسارت پرداخت شد، ولی متاسفانه به دلیل اینکه تعداد زیادی از کلزاکاران هنگام انعقاد قرارداد بیمه فقط برخی گزینه‌های پایه را انتخاب کرده بودند، خسارت باران سیل‌آسا شامل حال آنان نشد. لذا از کلیه کشاورزان خواستند حتماً نسبت به بیمه کامل پایه و تکمیلی اقدام نموده و طبق دستورالعمل مربوطه در صورت بروز خسارات بلافاصله موضوع را به شرکت بیمه مهرکاوان واقع در خیابان جهاد اعلام نمایند.‌
تعرفه بیمه کلزا در هر هکتار حدود ۱۷۵ هزار تومان و غرامت کامل دو میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است.‌ همچنین نوعی بیمه تحت عنوان بیمه محصول هم وجود دارد که هزینه بالاتری دارد ولی تولید محصول را تا ۱۱ و ۱۴ میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه گندم حدود ۸۰ هزار تومان و غرامت مربوطه حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
با حضور نماینده‌ی بیمه در مراکز جهاد کشاورزی، قرارداد بیمه با کشاورزان منعقد می‌شود. دوره زمانی انعقاد قرارداد بیمه گندم و کلزا تا پایان آبان و در صورت تمدید، تا آذرماه خواهد بود. همچنین کلیه باغداران تا اسفند ماه فرصت دارند علاوه بر محصول، تنه‌ی درخت را نیز بیمه نمایند.
در پایان تاکید می‌شود با توجه به اینکه پرداخت هر گونه کمک و خسارت به کشاورزان تنها شامل کشاورزانی که قرارداد بیمه دارند است و از طرفی، طی چند سال اخیر همواره خسارت سیل یا خشکسالی به کشاورزان خسارت وارد کرده است، لذا کشاورزان حتماً نسبت به بیمه کردن محصول و تولید خود اقدام کنند.
 

برگزاری جلسه هماهنگی بیمه محصولات کشاورزی پاییزه

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : جهاد
  • بازدید : 228
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 9821

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 678
بازدید دیروز: 1858
بازدید ماه:11770
بازدید سال:87529
بازدید کل:2457855