عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تلاش در مسیر ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر وظیفه تمامی آحاد جامعه است


تلاش در مسیر ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر وظیفه تمامی آحاد جامعه است

تلاش در مسیر ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر وظیفه تمامی آحاد جامعه است

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: معرفی و شناساندن واقعه غدیر وظیفه تمامی آحاد جامعه از جمله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر، طیبه رجنی با تبریک عید غدیر و دهه امامت و ولایت اظهار امیدواری کرد انشاالله خداوند توفیق شناخت بیشتر نسبت به واقعه غدیر و شخصیت امیرالمومنین علیه السلام به مسلمانان و شیعیان آن حضرت عنایت فرماید تا جامعه بیش از گذشته از ظرفیت غدیر بهره مند شوند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، با اشاره به اهمیت واقعه غدیر در جهان اسلام تصریح کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در راه بازگشت از سفر حج در منطقه غدیر توقف کردند و دستور دادند به افرادی که از کاروان جلو افتاده و یا عقب تر هستند هرچه زودتر خود را به منطقه غدیر رسانند و زمانی که قریب به 120 هزار نفر از مسلمانان در این منطقه جمع شدند مسئله جانشینی امیرالمومنین علیه السلام را مطرح کردند.

وی با اشاره به آیه یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ اظهار کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مدت 23 سال بعد از بعثت، سختی ها و مشقات بسیاری برای هدایت مردم متحمل شدند اما این آیه نازل شد تا به ایشان بگوید اگر امر امامت را ابلاغ نکنی گویی رسالت خود را ابلاغ نکرده‌ای.

وی افزود:پس از واقعه غدیر، آیه الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی نازل شد چرا که ابلاغ امر ولایت، به معنی اکمال دین و اتمام نعمت برای مسلمین است.

وی معرفی و شناساندن واقعه غدیر را وظیفه تمامی آحاد جامعه از جمله اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دانست و گفت: یکی از کارهایی که برای خشنودی قلب نازنین حضرت ولیعصر(عج) می‌توانیم انجام دهیم تلاش در مسیر ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 487
بازدید دیروز: 386
بازدید ماه:13282
بازدید سال:23721
بازدید کل:2394047