عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری کلاس ترویجی توسعه کشت چغندرقند در شهرستان آزادشهر


برگزاری کلاس ترویجی توسعه کشت چغندرقند در شهرستان آزادشهر

برگزاری کلاس ترویجی توسعه کشت چغندرقند در شهرستان آزادشهر

  

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر، با توجه به فرا رسیدن سال زراعی ۹۹-۹۸ و زمان آماده‌سازی بستر و کاشت چغندرقند، کلاسی با حضور کشاورزان پیشرو و علاقمند در محل مدیریت برگزار شد.
در این کلاس، دکتر نوری‌نیا که از محققین برجسته زراعت در استان هستند، توضیحات لازم در خصوص اهمیت کشت چغندرقند و درآمد سه برابری آن نسبت به گندم و کلزا را ارائه نمودند. سپس یوسف اقچلی از چغندرکاران نمونه استان که در سال گذشته در روستای آقچلی قرخلر در سطح سه هکتار چغندرقند کشت کرده و موفق به برداشت ۲۳۳ تن چغندر با عیار ۱۶ شده بود، به بیان تجربیات خود پرداخته و ضمن تاکید بر دقت در رعایت نکات فنی کشت این محصول و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، از درآمد حاصله ابراز رضایت نمود.
تاکنون کشاورزان برای کشت چغندرقند در سطح صد و ده هکتار اعلام آمادگی کرده و برای انجام کشت در سطح چهل هکتار با نماینده شرکت کشت و صنعت جوین قرارداد منعقد نموده‌اند. از کلیه کشاورزان دارای اراضی آبی بالای ۵ هکتار دعوت می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر و انعقاد قرارداد، به مراکز جهاد کشاورزی و یا اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.
بذر و سموم علف‌کش و عملیات کاشت و برداشت با هزینه‌ی کارخانه قند جوین انجام و در زمان تحویل محصول از قیمت نهایی کسر می‌شود. بیمه توسط کارخانه انجام می‌شود. در صورت نیاز وام با نرخ ۴% و یا مساعدت مالی از سوی کارخانه به کشاورزان طرف قرارداد داده می‌شود. همچنین خرید به صورت تضمینی دولتی و در سال جاری به قیمت حداقل ۴۱۰ تومان به ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ بوده است.
 

برگزاری کلاس ترویجی توسعه کشت چغندرقند در شهرستان آزادشهر

 

 

برگزاری کلاس ترویجی توسعه کشت چغندرقند در شهرستان آزادشهر


 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : جهاد
  • بازدید : 266
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 7081

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 671
بازدید دیروز: 288
بازدید ماه:12395
بازدید سال:22834
بازدید کل:2393160