عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رسانه یکی از ارکان اساسی توسعه ملی و استانی است


رسانه یکی از ارکان اساسی توسعه ملی و استانی است

رسانه یکی از ارکان اساسی توسعه ملی و استانی است

 

 

سید عباس صالحی ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: رسانه های گلستان سهم قابل توجه ای در سیل داشته و تأثیر انکارناپذیری در برطرف کردن مشکلات داشتند.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپس افزود: شعار و رویکرد دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد این است که ایران فقط تهران نیست و تلاش داریم تا با حضور در استانها و همراهی با فعالان فرهنگ، هنر و رسانه این شعار را عملی کنیم.

وی به جایگاه نشریات استانی و منطقه‎ای اشاره کرد و گفت: به نظر می‎آید به تغییرات فناورانه‎ای که وجود دارد نشریات استانی فرصت‎های بیشتری در این دوره دارند و باید مزیت‎های نسبی خود را کشف کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای حل اختلاف رسانه در استان با همت استاندار گلستان شکل بگیرد، افزود: با پیگیری انجام شد در وزارت کشور و توسط دستیار ویژه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای اطلاع‌رسانی کشور را به تصویب هیئت دولت رساندیم تا این شورا به دبیر فرهنگ و ارشاد در استان‌ها شکل بگیرد و فرصتی برای اقدامات خلاق با رسانه است.

وی ادامه داد: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تا پایان تابستان  با دستورالعملی که وجود دارد  همراهی خواهد کرد تا متقاضیانی خبرنگار در استان گلستان بیمه شوند و این به عنوان پاداشی است که اصحاب رسانه در حوزه سیل فعال بودند.

صالحی به تسهیلات خبرنگاران  اشاره کرد و افزود: ۳ برابر سقف مالی صندوق اعتبارات صندوق هنر در نظر گرفته در استان‌های سیل زده در نظر گرفته شده است.

 وی بیان کرد: با وزارت مسکن و شهرسازی صحبت شده تا مشابه تفاهم نامه با نیروهای مسلح داشته باشیم تا اصحاب هنر، رسانه و فرهنگ از مسکن بهره مند شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای گفت: رئیس جمهور مصوبه‌ای داشتند تا خبرنگاران به شکل رایگان مصرفه اینترنت برای یک سال در نظر گرفته شده و برای مجتمع‌های رسانه‌ای نیز تلاش شده که این مصوبه دولت را داشته باشیم.

صالحی به جایگاه نشریات استانی در توسعه جوامع محلی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که رسانه های رسمی و سراسری با بحران مخاطب روبه رو هستند، مطبوعات استانی می توانند با کشف و شناسایی مزیت های خود، نقشی مرجع گونه در انتشار و انعکاس اخبار و رویدادهای پیدا کرده و از بحران این روزهای مطبوعات به سلامت عبور کنند.

صالحی افزود: مشکلات رسانه ها از قبیل بیمه و یارانه بدون درنظر گرفتن این مسائل ممکن است کم شدنی باشد اما حل شدنی نیست.

وی به کارکردهای رسانه ها اشاره و اظهارکرد: باید بیش از گذشته این کارکردها را پررنگ کرده تا بتوانیم موثر بمانیم و مخاطب ما حفظ شده و بالاتر برود.

صالحی گفت: یکی از کارکردها رسانه ها اطلاع رسانی است اما با سرعت تلفن های هوشمند این کارکرد مانند گذشته نخواهد بود.

وی اضافه کرد: کارکرد دوم رسانه دیدگاه حزبی، جناحی و سیاسی است و این کارکرد هم حذف شدنی نیست اما به دلیل سرعت ارتباطات در فضاهای مجازی این نقش و کارکرد کمتر شده است.

صالحی عنوان کرد: رسانه ها یک نهاد اجتماعی بوده و می تواند رکن اساسی توسعه ملی و استانی باشند.

وی با بیان این که رسانه ها هم در مقابله با آسیب های محیطی و مسائل کمتر توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی نقش دارند، گفت: هم حاکمیت و ملت باید حس کنند که یکی از کارکردهای قابل توجه رسانه به عنوان یک نهاد فعال، کاهش آسیب های محیطی است.

صالحی اظهارکرد: برنامه استانی توسعه یافتگی در همه استان ها وجود دارد و می توان برای تحقق این افق از ظرفیت های رسانه ای کمک گرفت

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 131
بازدید دیروز: 132
بازدید ماه:10090
بازدید سال:20529
بازدید کل:2390855