عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تربیت آبخیزیار راهی برای حفظ و حراست از عرصه های طبیعی


تربیت آبخیزیار راهی برای حفظ و حراست از عرصه های طبیعی

تربیت آبخیزیار راهی برای حفظ و حراست از عرصه های طبیعی

ارائه آموزش به مجریان طرح‌‌های منابع طبیعی و آبخیزداری یکی از اولویت‌های اصلی منابع طبیعی در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی است که در این راستا هر ساله دوره‌های مختلف آموزشی ویژه مجریان برگزار می‌شود...

تربیت آبخیزیار راهی برای حفظ و حراست از عرصه های طبیعی

مهندس رضا عجم نوروزی معاون اداره منابع طبیعی در این زمینه گفتند: مجریان طرح‌های منابع طبیعی بازوان ارزشمند منابع طبیعی در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی  و منابع آب و خاک هستند و نقش بسیار مؤثری در این زمینه بر عهده دارند.

تربیت آبخیزیار راهی برای حفظ و حراست از عرصه های طبیعی

وی  بعنوان مسئول آبخیزداری شهرستان آزادشهر و مدرس دوره  تربیت آبخیزیار، افزایش سطح آگاهی و دانش و مهارت ذینفعان و بهره برداران را از مزایای برگزاری این دوره‌ها دانست.

ایشان اظهار داشتند : آبخیزداری و حفاظت آب و خاک  به عنوان يك ضرورت حياتي و نياز جامعه بشري مورد تاكيد میباشد ودر حال حاضر حفظ و حراست از منابع طبيعي و جلوگيري از تخريب آن به عنوان يكي از شاخصهاي مهم توسعه يافتگي كشور محسوب مي شود. تاثیر اجرای پروژه های پخش سیلاب و آبخوانداری در کاهش خسارات مالی و جانی و مدیریت سیلاب،هم چنین نقش و مشارکت جوامع محلی همراه با بهروری از دانش بومی در مدیریت مشارکتی منابع طبیعی اثرات مثبتی داشته است. بدون ترديد با توجه به سیلاب های اخیر، تلاش صورت گرفته جهت آشنا نمودن بخشداران، ذینفعان ،دهیاران و مردم، خصوصا" روستائيان ساکن حوزه های آبخیز در شهرستانهای آزادشهر، رامیان و مینودشت در راستای برگزاری دوره ی تربیت آبخیزیار در پروژه های پخش سیلاب  می تواند نقش مهمی در کاهش خسارت این بلایای طبیعی داشته باشد.

تربیت آبخیزیار راهی برای حفظ و حراست از عرصه های طبیعی

در همین راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعزام مدرس دوره  تربیت آبخیزیار را در شهرستانهای آزادشهر،رامیان و مینودشت برگزار نمود.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 678
بازدید ماه:1
بازدید سال:87530
بازدید کل:2457856