عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » کاهش میزان آتش‌سوزی مزارع پس از برداشت شهرستان


کاهش میزان آتش‌سوزی مزارع پس از برداشت شهرستان

کاهش میزان آتش‌سوزی مزارع پس از برداشت شهرستان

 

 به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر، میزان آتش‌سوزی مزارع شهرستان پس از برداشت محصولات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
مهندس سیدعبدالله حسینی؛ مدیر جهادکشاورزی با اعلام این خبر افزود: در سال جاری با توجه به مصوبات مجلس و قوه قضائیه مبنی بر اعلام آتش زدن مزارع به عنوان جرم و با بازرسی‌های مستمر مدیریت و سایر مراجع ذیربط، سطح آتش‌سوزی مزارع نسبت به دوره زمانی مشابه سال گذشته، به میزان دو سوم کاهش یافته است.
 
 

کاهش میزان آتش‌سوزی مزارع پس از برداشت شهرستان

 
ایشان با اشاره به سطح آتش‌سوزی اعلام داشتند: در سال جاری برآورد سطوح مزارع، گزارشات مردمی اخذ شده و بازرسی کارشناسان نشان داده است حداکثر حدود ۱۴۵ هکتار از اراضی شهرستان آتش زده شده‌اند که نسبت به سال گذشته به یک‌سوم تقلیل یافته است.
ایشان در ادامه با بیان اقدامات مدیریت در این راستا اظهار داشتند: قبل از برداشت اطلاع‌رسانی لازم‌ و کافی از طریق اطلاعیه‌های ترویجی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، حضور کارشناسان جهادکشاورزی در مزارع، جلسات با دهیاران و اعضای شوراهای روستا، هماهنگی با آتش‌نشانی و ... و بازرسی و نظارت بر مزارع، اجرای عملیات آتش‌بر، معرفی متخلفان به دادگاه و ... پس از برداشت، تأثیر بسزایی در کاهش سطح آتش‌سوزی داشته است. به گفته ایشان، در سال جاری ۵۴ نفر به علت آتش‌زدن مزارع به دادگاه معرفی شده‌اند.
مدیر جهادکشاورزی به برخی از مزایای آتش نزدن و حفظ بقایا در مزرعه اشاره کردند نظیر: بازگشت بخشی از مواد آلی مصرف شده به خاک و افزایش مواد آلی خاک، حفظ موجودات مفید خاک، بهبود ترکیب و ساختار خاک، حفظ رطوبت و ذخیره آب، کاهش میزان مصرف آب و نهایتا بهبود شرایط رشد و راندمان تولید محصولات بعدی.
 

کاهش میزان آتش‌سوزی مزارع پس از برداشت شهرستان

 
مهندس حسینی استفاده از دستگاه‌های کشت مستقیم و همچنین ساقه خوردکن‌ها را از ملزومات آتش نزدن بقایا دانسته و با اشاره به حمایت تسهیلاتی از خرید این دستگاه‌ها اعلام داشتند: هر ساله برای خرید دستگاه‌های کشت مستقیم، یارانه پرداخت می‌شود و دستگاه ساقه‌خوردکن هم مشمول بهره‌مندی از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون است.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : جهاد
  • بازدید : 353
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4497

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 158
بازدید دیروز: 685
بازدید ماه:12567
بازدید سال:23006
بازدید کل:2393332