عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان


چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان

چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان

 

 

چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آزادشهر مورخ 1402/10/24

جلسه در روز یکشنبه مورخ 1402/10/24 در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آزادشهر راس ساعت 13 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد و با موضوع اشتغال برگزار گردید گردید.

در ابتدای امر فرماندار محترم جناب آقای کریمی ضمن خوش آمد گویی به تمامی حضار و مهم دانستن مبحث اشتغال در جامعه بیان داشتند بدون شک، نیاز جوان به شغل، یک نیاز ضروری است و همواره در کنار سایر نیازهای او نظیر ازدواج، تحصیلات، و مسکن مطرح بوده است. می دانیم نیروی انسانی به عنوان مهم ترین منبع تولید به حساب می آید؛ از این رو بهبود اشتغال، به معنای رونق چرخه تولید و کسب درآمد، بیشتر است، و افزایش سطح درآمد، زمینه ارتقای رفاه و آسایش می شود. بدون شک جامعه ای که با مشکل بیکاری رو به روست، و قشر انبوه جوان و پرانرژی جامعه، بر اثر نیافتن شغل و حرفه مناسب، دچار سردرگمی و سرخوردگی، افتادن در دامن فسادهای شغلی و... می شوند، برنامه ریزی و اجرای دقیق آن، با عدالت اجتماعی، رفاه همگانی و ضرورت اجتماعی،سازگارتر است


در ادامه پرویز معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری بیان نمود به اعتقاد کارشناسان یکی از علل بیکاری در جامعه، فقدان مهارتهای مورد نیاز بازار کار از سوی فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار است یکی از ضروریات رشد و توسعه اقتصاد،‌ مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است که در تامین نیروی انسانی ماهر و کارآمد اثرگذار است؛ بر همین اساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان بهره‌برداری مناسب از منابع انسانی را فراهم کرده و توانایی لازم برای راهیابی به بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار را به وجود می‌آورد.


حسین نصیری رییس اداره ورزش و جوانان بیان نمود با توجه به اینکه اکثر مربیان و موسسین باشگاه ها تحصیل کردگان بیکار بودند و با گذراندن دوره های مربیگری وارد عرصه کار و فعالیت شدند این اداره با همکاری هیاتهای استان آمادگی لازم جهت برگزاری دوره های مختلف مربیگری و داوری جهت ورود جوانان به بازار کار و اشتغال را دارد.

 

در این میان نقش سازمان فنی و حرفه ای و اداره کار  پر رنگ تر ازبقیه ادارت می باشد.

 

در پایان روسا و کارشناسان ادارت مختلف نظرات خود را خصوص موضوع فوق مطرح نمودند و

- مقرر شد اداره ورزش و جوانان نسبت به برگزاری دوره های مختلف مربیگری و داوری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان اقدام نماید.

- مقرر شد اداره ورزش و جوانان تسهیل گری در خصوص اخذ مجوز تاسیس باشگاه های ورزشی خصوص را در دستور کار قرار دهد

- مقرر شد مرکز فنی و حرفه ای شهرستان با توجه با امکانات و نیاز سنجی منطقه نسبت به برگزاری کلاسهای مهارتی اقدام نماید.

- مقرر شد اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به طرح های ایجاد اشتغال جهت تقویت ظرفیت بیکاران جامعه برای یافتن شغل طراحی نماید.

- مقرر شد اداره کار و رفاه اجتماعی نسبت به پرداخت تسهیلات با توجه تخصص و دانش افراد اقدام نماید.

- مقرر شد کمیته امداد امام خمینی شهرستان نسبت به برگزاری کارگاه ها و کلاسهای مهارتهای مختلف جهت جامعه هدف خود اقدام نماید.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 220
بازدید دیروز: 889
بازدید ماه:9607
بازدید سال:20046
بازدید کل:2390372