عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی لازمه ی عبور از بحران خشکسالی


اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی لازمه ی عبور از بحران خشکسالی

 

 اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی لازمه ی عبور از بحران خشکسالی

 

 

دکتر برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان در چهارمین همایش ملی دستاوردهای نوین در علوم کشاورزی و منابع طبیعی : اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی لازمه ی عبور از بحران خشکسالی

 

 

اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی لازمه ی عبور از بحران خشکسالی

 

 

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر، چهارمین همایش ملی دستاوردهای نوین در علوم کشاورزی و منابع طبیعی با سخنرانی معاونین وزارت جهادکشاورزی و رییس سازمان جهادکشاورزی استان و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولین استانی و شهرستانی در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

دکتر برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان، در سخنرانی و پس از آن، در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای استان گلستان، با اشاره به اقدامات مهم این سازمان در راستای امنیت غذایی و میزان تولیدات بخش در سال زراعی جاری، تأمین اقلام ضروری مایحتاج غذایی و نظارت بر بازار توزیع، بر اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی تأکید کرد.

وی به مشکلات تولید و بحران خشکسالی و کمبود بارش در استان نیز اشاره کرد و توسعه کشت حفاظتی و ممنوعیت کشت محصولات پر آب‌بر، رعایت الگوی کشت و کشت محصولات جایگزین را لازمه‌ی عبور از بحران خشکسالی دانست.

مهندس مهاجر معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت، توجه به دانش بومی و تکیه بر توان داخلی را مورد تأکید قرار داد و نقش دانشگاه‌ها در پرورش متخصصین و بومی‌سازی دانش کشاورزی را بسیار مهم معرفی کرد.


 

اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی لازمه ی عبور از بحران خشکسالی

 

 

وی درخصوص لزوم توجه به افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی، اصلاح برخی سیاست‌ها و هدفمندسازی و نظام‌مندسازی واردات صحبت کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات بخش، خرد شدن اراضی کشاورزی و تأثیر مخرب آن در کاهش تولید است و این سوال را مطرح کرد که چگونه می‌توان یک کشاورزی مدرن، اقتصادی و اشتغالزا با اراضی خُرد ایجاد کرد؟ او نقش دانشگاه‌ها در آماده‌سازی افکار عمومی مردم و مسوولین در حذف این روند را بسیار حیاتی و لازمه‌ی عبور از بحران پیش‌روی تولیدات کشاورزی در آینده دانست.

در ادامه، دکتر برومندی معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی، گفت: کشور ما جزو مناطق خشک و نیمه‌خشک است و نفوذ دانش در حل مشکلات کشاورزی به ویژه در بحران خشکسالی بسیار مهم است.

 

 

اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی لازمه ی عبور از بحران خشکسالی


 

وی جایگاه استان گلستان به عنوان یک استان مهم در بخش کشاورزی را از حیث سطح گلخانه‌های موجود، شایسته ندانست و گفت: با توجه به نقش گلخانه‌ها در افزایش عملکرد تولید، کاهش مصرف آب و تولید محصولات باکیفیت و با درجه‌ی صادراتی، می‌بایست برای توسعه‌ی گلخانه‌ها، اقدامات مؤثری صورت گیرد.

دکتر برومندی اصلاح و احیای باغات را نیز از جمله اقدامات مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین مسائل در باغبانی کشور، تولید نهال سالم و گواهی شده است که در این راستا اقدامات مهمی در سطح وزارتخانه و سازمان‌های جهادکشاورزی صورت گرفته است.

در پایان همایش، تعدادی مقاله توسط محققین ارائه شد.

 

 

اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی لازمه ی عبور از بحران خشکسالی

 


 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : جهاد
  • بازدید : 110
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 18132

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 500
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3631
بازدید سال:91160
بازدید کل:2461486