عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اقوام ایرانی مانند پازلی کنار هم ایران قوی و مقتدر را تشکیل می‌دهند/ فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در دنیا منحصر به فرد است


اقوام ایرانی مانند پازلی کنار هم ایران قوی و مقتدر را تشکیل می‌دهند/ فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در دنیا منحصر به فرد است

مشاور رئیس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی گفت: اقوام ایرانی ضمن فرصت بودن برای کشور، مانند پازلی کنار هم هستند که ایران قوی و مقتدر را تشکیل می‌دهند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، ماموستا عبدالسلام کریمی شامگاه شنبه 21 آبان ماه 1401 در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان و رئیس جشنواره، رجبعلی شیخ زاده معاون سازمان اجتماعی وزارت کشور، سید محمد حسینی دستیار ویژه استاندار، محمدجواد ساوری دبیر پانزدهمین جشنواره و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و جمعی دیگر از مقامات و مسئولان در گرگان برگزار شد، گفت: کشور ایران معنای واقعی وحدت اقوام جهان اسلام است و اگر این پازل‌ها کنار هم تنیده شوند، می‌توانیم به ایران مقتدر برسیم.
مشاور رئیس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی بیان کرد: کشور ما رنگین‌کمان اقوام است و اگر این رنگین‌کمان و اقوام به هم نزدیک‌تر شوند، زیباتر و قشنگ‌تر می‌شوند و انسجام ملی رقم می‌خورد.
وی خاطرنشان کرد: اقوام ایرانی درکنار هم و با همدیگر مشارکت و همراهی کردند تا انقلاب پیروز شد و بعد از آن در جنگ تحمیلی توانستند رژیم بعثی عراق را شکست دهند و در هر انتخاباتی با هم مشارکت و همراهی دارند.
عبدالسلام کریمی گفت: این مشارکت‌ها و با هم بودن‌ها اگر ادامه یابد، باعث خواهد شد تا ایران قوی و مقتدر را بسازیم.
وی تاکید کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که همه اقوام احساس مشارکت واقعی داشته باشند و احساس کنند که در هر برنامه این نظام و انقلاب شریک و سهیم و دخیل هستند.
مشاور رئیس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی ادامه داد: خداوند و رسولش هیچ خط‌کشی بین مردم قرار نداده و ما نیز نباید چین کاری کنیم، زیرا زن و مرد در اسلام یکی هستند و شهروندان درجه‌بندی ندارند و تنها اختلاف ما در رنگ و سلیقه است و در واقع ما همه یک تَن و بدن واحد هستیم.
وی تصریح کرد: همه این اقوام در واقع نشانی از نشانه‌های الهی است و باید به این نشانه‌ها احترام بگذاریم و اهانت به هیچ کس روا نیست.
ماموستا کریمی اضافه کرد: اگر این جشنواره تا دیروز لازم بود، امروز بخاطر مسائل و شرایط کشور این جشنواره‌ها ضروری است.
وی افزود: اگر شروع این جشنواره گلستان است، نباید پایان و اختتامیه‌اش در گلستان باشد، بلکه از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتظار داریم که این جشنواره با همین کیفیت عالی و ممتاز در استان‌های دیگر از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب ادامه داشته باشد.
مشاور رئیس جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی یادآور شد: با توجه به این که با فرهنگ، آداب، رسوم و فولکلورمان و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، کشوری ساختیم که در دنیا آوازه خاصی دارد، باید با اختراعات، تولیدات و دستاوردها به ویژه در حوزه صنایع دستی، به اقتصاد کمک کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که بتوانیم از این نظام و انقلاب و کشور دفاع کنیم و کشوری در همه ابعاد الگو و نمونه برای دنیا باشیم.
در این مراسم از سرپرستان گروه‌های مختلف موسیقی و آئینی با تندیس جشنواره و لوح سپاس و همچنین هنرمندان سایر بخش‌ها تجلیل شد.

اقوام ایرانی مانند پازلی کنار هم ایران قوی و مقتدر را تشکیل می‌دهند/ فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در دنیا منحصر به فرد است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 494
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3625
بازدید سال:91154
بازدید کل:2461480