عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » صنایع‌دستی صنعتی کارآمد برای تبدیل روستا گریزی به روستا گزینی در استان/ جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در استان


صنایع‌دستی صنعتی کارآمد برای تبدیل روستا گریزی به روستا گزینی در استان/ جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در نخستین همایش روستا مهارت گفت: روستا محمل اتفاقات بزرگ در سطح استان و کشور است؛ باید با استفاده از صنایعی چون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، روستا گریزی را در استان به روستا گزینی یا بازگشت معکوس از شهر به روستا تبدیل کنیم. 

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در نخستین همایش روستا مهارت که با حضور عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، سیدکمال محب‌حسینی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، محمدعلی طبرسا معاون فرمانداری شهرستان گرگان، مدیران ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها، جمعی دیگر از مقامات و مسئولان در مرکز فنی و حرفه‌ای محمدآباد گرگان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهدای امنیت و به‌ویژه شهدای ۱۳ آبان‌ماه، گفت: قریب به نیمی از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند که این امر می‌توانست فرصتی در خدمت توسعه و رونق اقتصادی استان باشد که از آن درستی بهره‌برداری نشده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تأکید کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله رئیسی، تغییر رویکرد و نگاه نسبت به روستا و جوامع روستایی را شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: روستا محمل اتفاقات بزرگ در سطح استان و کشور است که نباید از این ظرفیت غافل شویم؛ آنچه تاکنون به‌واسطه سوء تدبیر و مدیریت رقم خورده، روستا گریزی بوده است و ما باید این چرخه را تبدیل به روستا گزینی یا بازگشت معکوس از شهر به روستا کنیم.
ساوری بیان کرد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از حوزه‌هایی است که در همه روستاهای استان فعال است و اگر بتوانیم این‌چنین صنایع را با همکاری و تعامل بین بخشی گسترش دهیم حتماً می‌توانیم اقتصاد استان را از کشاورزی به سمت صنایع سودآور این‌چنین تغییر دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در بیش از ۸۰ رشته فعال در استان فعالیت می‌کنند که متأسفانه به شکل شایسته‌ای حمایت نشده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: در سال گذشته ۵۹۰ میلیارد ریال صادرات محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان را به خارج از کشور داشته‌ایم که این میزان صادرات می‌تواند بسیار بیش از این افزایش یابد.
وی با اشاره به این‌که برندسازی و تبلیغات از اصلی‌ترین مشکلات حوزه صنایع‌دستی استان است، تأکید کرد: برای اصلاح چرخه معیوب و کمبودهای حوزه صنایع‌دستی تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت.
ساوری گفت: منابع اعتباری اداره‌کل اجازه سرمایه‌گذاری با تصدی‌گری دولتی را در حوزه صنایع‌دستی نمی‌دهد و ازاین‌رو برای ایجاد زیرساخت‌های لازم راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های بزرگ هنرمندان استان، به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و در این راستا در چند روز اخیر مذاکراتی را با سرمایه‌گذار انجام دادیم.

 

صنایع‌دستی صنعتی کارآمد برای تبدیل روستا گریزی به روستا گزینی در استان/ جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در استان

 

صنایع‌دستی صنعتی کارآمد برای تبدیل روستا گریزی به روستا گزینی در استان/ جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در استان

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 438
بازدید دیروز: 537
بازدید ماه:13770
بازدید سال:24209
بازدید کل:2394535