عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » سخنرانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر در نماز جمعه آزادشهر


سخنرانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر در نماز جمعه آزادشهر


به مناسبت گرامیداشت دهم ژوئن مصادف با 20 خردادماه روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر با حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان ، به معرفی دستاوردهای اداره میراث فرهنگی در سطح استانی و شهرستان در پیش از خطبه های نماز جمعه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر؛ جمعه 20 خردادماه 1401عسگری رئیس این اداره در پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان آزادشهر گفت: "صنایع دستی، پیشران تولید، هویت بنیان" به عنوان شعار محوری روز جهانی صنایع دستی سال جاری انتخاب شده است و شهرستان آزاشهر نیز از ظرفیت های متعددی در حوزه های مختلف علی الخصوص صنایع دستی برخوردار است.

او بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از صنایع دستی که باید سرلوحه برنامه ریزی ها باشد و نظر ایشان با این مضمون که «هیچ تفکری در تاریخ ثبت نمی‌شود مگر اینکه با هنر آمیخته شود»، لزوم حساسیت توجه به مقوله هنر را دو چندان می‌کند. در این میان صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان ستون فرهنگ این سرزمین که علاوه بر ارزش‌های فرهنگی به عنوان ستون استقلال اقتصادی نیز مطرح است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عسگری تصریح کرد: صنایع دستی، از دیرباز عامل ایجاد اشتغال و درآمد به ویژه در مناطق روستایی و عشایری و همچنین برای بعضی شهرنشینان بوده است. امروزه نیز به رغم گسترش محصولات صنعتی در تمام کشورها، صنایع دستی نه تنها ارزش خود را از دست نداده است، بلکه هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهابی امام جمعه شهرستان آزادشهر در نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی و گرامیداشت هفته صنایع دستی گفت: صنایع دستی موضوع بسیار مهمی است و نقش بسیار زیادی در اقتصاد و اشتغال کشور و شهر ما دارد، در سالهای اخیر شاهد تغییر، تحولات و حمایت های تسهیلاتی بسیار خوبی را از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان بودیم و هستیم. اداره میراث فرهنگی زمینه را برای دریافت تسهیلات کم بهره و ایجاد اشتغال خانگی را مهیا نموده است و آماده ارائه خدمات به هنرمندان صنایع دستی می باشد.

سخنرانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر در نماز جمعه آزادشهر

 

سخنرانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر در نماز جمعه آزادشهر

 

سخنرانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر در نماز جمعه آزادشهر

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 407
بازدید دیروز: 214
بازدید ماه:2349
بازدید سال:12788
بازدید کل:2383114