عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » پیام تبریک رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر به مناسبت روز جهانی صنایع دستی


پیام تبریک رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر به مناسبت روز جهانی صنایع دستی


محمد طه عسگری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آزادشهردر پیامی فرا رسیدن 20 خرداد روزجهانی صنایع دستی، را به فعالان این هنر-صنعت تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر متن پیام عسگری به این مناسبت به شرح زیر است:

بسمه تعالی

صنایع دستی هر منطقه نشان دهنده فرهنگ و تمدن آن منطقه است و ظرافت و زیبایی هنر صنایع دستی نشان دهنده روحیه لطیف مردمان آن منطقه میباشد.

امروز نیز صنایع دستی و هنرهای سنتی به مثابه رکن رکین صنایع کوچک با حداقل امکانات و امتیازاتی نظیر عدم نیاز به واردات مواد اولیه، عدم نیاز به زمان طولانی چه در زمینه آموزش و چه در عرصۀ تولید و دارا بودن بالاترین ارزش افزوده، بیشترین بازده را داشته و به عنوان اصیل ترین کالای ایرانی می تواند ضمن صیانت از فرهنگ و هنر این مرز و بوم، نقشی بسزا را در تحقق شعار سال ایفا کند.

«دست‌ها، نخستین واسطه‌ای است که انسان به کمک آن ایده‌ها و افکار خویش را به کسوت آثار و ابزار درآورده و از دیرباز تاکنون همچنان ارزش دست‌ساخته‌ها و صنایع‌دستی در متن زندگی، علی‌رغم همه پیشرفت‌های تکنولوژیک و تنوع ماشین‌های تولیدی، محفوظ مانده و گسترش تجارت چنین‌دست ساخته‌هایی در اقصی نقاط جهان، اعم از فضای واقعی و مجازی، مؤید این امر است.

اینجانب روز جهانی صنایع‌دستی را به تمام آفرینشگران این هنر- صنعت فاخر و بالنده تبریک و تهنیت می‌گویم و امیدوارم با استفادۀ مناسب از ظرفیت‌های بی‌شمار و بالفعل کردن امکانات بالقوه، اهداف ارزشمند این حوزه را بیش از پیش جامۀ عمل بپوشانیم.»

پیام تبریک رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 128
بازدید دیروز: 214
بازدید ماه:2070
بازدید سال:12509
بازدید کل:2382835