عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » سخنرانی مدیر آموزش و پرورش آزادشهر در جلسه شورای معاونین، مدیران و روسای آموزش پرورش گلستان


سخنرانی مدیر آموزش و پرورش آزادشهر در جلسه شورای معاونین، مدیران و روسای آموزش پرورش گلستان

 

سخنرانی مدیر آموزش و پرورش آزادشهر در جلسه شورای معاونین، مدیران و روسای آموزش پرورش گلستان

   به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش آزادشهر، درجلسه شورای معاونین، مدیران و روسای آموزش پرورش گلستان مطرح شد: سند تحول بنیادین باید به کلاسهای درس بیاید نه فقط در سخنرانی ها باشد.

   مدیر آموزش و پرورش آزادشهر بعنوان نماینده رؤسای آموزش و پرورش شهرستانهای شرق گلستان در این جلسه به بیان مسائل و مشکلات آموزش و پرورش پرداخت. قربانعلی بذرافشان ابتدا گزارشی از موفقیتهای آموزش و پرورش این شهرستان در حوزه های سه گانه پرداخت و سپس عمده ترین و مهمترین چالشها، مشکلات و نیازمندیهای آموزش و پرورشهای استان را بیان نمود. وی کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی و نیز تأخیر در اجرای طرح رتبه بندی را از عمده ترن مطالبات آموزش و پرورش بیان کرد و خواستار پیگیری این موارد از طریق وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی شد.
 در ادامه احمدی لاشکی با بیان اینکه سفر ریاست جمهوری اسلامی به خطه سرسبز گلستان مایه خیر و برکت می باشد و این سفرها امید را در دل مردم زنده می کند، گفت: امیدواریم دستاورد های خوبی در این سفر برای حوزه تعلیم و تربیت شاهد باشیم و این سفر بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.
وی در ادامه با تاکید به اینکه آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و برای توسعه کشور باید به دنبال توسعه مدارس دولتی باشیم، به کشورهای توسعه یافته اشاره کرد که غالب دانش آموزان در مدارس دولتی هستند و تنوع مدارس به نفع تعلیم و تربیت نیست.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: همه چیز باید از ماموریت آغاز و به ماموریت ختم شود و راه مشخصی برای آن ترسیم شود و سند تحول بنیادین زمانی موفق است که به کلاس درس بیاید نه اینکه فقط به موضوع سخنرانی تبدیل شده باشد و باید در کلاس درس و رفتار دانش آموزان نمود داشته باشد.
ایشان با اشاره به اینکه اجرای سند تحول بنیادین بدون تحول در ارکان چهارگانه میسور نیست، اولین رکن را "معلم" و منابع انسانی دانست که باید خودش راه و روش زندگی را به خوبی بداند.
احمدی لاشکی با اشاره به اینکه هرچقدر "معلم" سطح تفکر بالاتری داشته باشد جامعه به همان اندازه رشد خواهد کرد و به همین واسطه گزینش بهترین و باکیفیت ترین معلم باید در دستور کار باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: دومین رکن منابع مادی می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر امکانات و لوازم به اندازه کافی نباشد سند تحول بنیادین اجرایی نمی شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه برنامه درسی را نقطه تحول در آموزش و پرورش دانست و افزود: سومین رکن حائز اهمیت برنامه ریزی درسی است و پیوستگی مطالب موجب آموزش واقعی می‌شود در ادامه  چهارمین رکن را موضوع مهم نظام سنجش مطرح کرد.
ایشان در پایان خاطرنشان کرد فعالیت های پرورشی نباید حاشیه ای در نظر گرفته شود، چون این دست فعالیت ها به این واسطه دارای اهمیت می باشند که موجب تاثیر در شخصیت دانش آموز خواهد بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 662
بازدید ماه:2686
بازدید سال:13125
بازدید کل:2383451