عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » پرداخت تسهیلات مسکن به فعالان صنایع‌دستی استان گلستان/ متقاضیان دریافت تسهیلات به ادارات میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها مراجعه کنند


پرداخت تسهیلات مسکن به فعالان صنایع‌دستی استان گلستان/ متقاضیان دریافت تسهیلات به ادارات میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها مراجعه کنند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پرداخت 70 فقره تسهیلات ساخت و خرید مسکن به هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رحمان فرمانی امروز شنبه 16 بهمن‌ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک مسکن کشور و در راستای تکریم هنرمندان، پیشکسوتان، صنعتگران و استادکاران صنایع‌دستی و برای فراهم کردن فرصت‌هایی برای خرید و ساخت مسکن برای این قشر، تعداد 70 فقره تسهیلات ساخت و خرید مسکن به هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اعطا می‌شود.


سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به میزان این تسهیلات، بیان کرد: تسهیلات ساخت مسکن در مناطق شهری 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی و تسهیلات خرید مسکن در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت تا سقف 4 میلیارد ریال و در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت تا سقف 3 میلیارد و 200 میلیون ریال با نرخ سود حدود 18 درصد پرداخت خواهد شد.


او خاطرنشان کرد: آن دسته از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی استان گلستان که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند برای آگاهی از شرایط دریافت این تسهیلات و همچنین ثبت‌نام به ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های سطح استان مراجعه کنند.


فرمانی با اشاره به این‌که حدود 30 هزار هنرمند صنایع‌دستی استان گلستان در سامانه ثبت شدند که درصد بالایی از آن را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار امیدواری کرد اعطای این تسهیلات گامی عملی برای حمایت از بانوان و هنرمندان صنایع‌دستی در راستای تأمین مسکن باقیمت مناسب به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی این قشر شریف باشد.

 

 

سایر شرایط تفاهم‌نامه:
در راستای تکریم هنرمندان، پیشکسوتان، صنعتگران و استادکاران صنایع‌دستی و برای فراهم کردن فرصت‌هایی برای خرید و ساخت مسکن برای این قشر، در دی‌ماه سال جاری تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک مسکن کشور منعقد شد.


بر اساس این تفاهم‌نامه هنرمندان صنایع‌دستی واجد شرایط در ۳۱ استان کشور به بانک عامل معرفی می‌شوند که سقف تسهیلات بر اساس ابلاغ بانک مرکزی برای تهران ۶۰۰ میلیون ریال، برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۵۰۰ میلیون ریال و برای سایر شهرها ۴۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۱۰ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد در نظر گرفته‌شده است.


بر اساس آنچه در این تفاهم‌نامه آمده است، سقف اعطای تسهیلات خرید و جعاله مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم قابل‌افزایش است و واجدان شرایط در تهران با خرید اوراق تسه به‌صورت انفرادی ۲ میلیارد ریال و زوجین ۴ میلیارد ریال می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.


در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، این تسهیلات با خرید اوراق به‌صورت انفرادی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، برای زوجین سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، در سایر شهرها به‌صورت انفرادی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و برای زوجین دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.


بر اساس آنچه در این تفاهم‌نامه آمده است، نرخ سود تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم ۱۷.۵ درصد با مدت بازپرداخت ۱۲ ساله و نرخ سود تسهیلات جعاله از محل اوراق گواهی حق تقدم ۱۷.۵ درصد با مدت بازپرداخت ۵ ساله در نظر گرفته‌شده است.


مدت اجرای تفاهم‌نامه برای اعطای تسهیلات مذکور از تاریخ انعقاد تا پایان سال ۱۴۰۰ است که با توافق طرف‌ها امکان اعطای تسهیلات در سال ۱۴۰۱ نیز وجود دارد.

پرداخت تسهیلات مسکن به فعالان صنایع‌دستی استان گلستان/ متقاضیان دریافت تسهیلات به ادارات میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌ها مراجعه کنند

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 336
بازدید دیروز: 537
بازدید ماه:13668
بازدید سال:24107
بازدید کل:2394433