عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معرفی کتاب "سه کاهن" به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت


معرفی کتاب "سه کاهن" به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت

 

 
«سه‌کاهن» روایتی از زندگی پیامبر اسلام (ص) را به خواننده عرضه می‌کند.
 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر، «سه‌کاهن» روایتی از زندگی پیامبر اسلام (ص) را به خواننده عرضه می‌کند. داستان این کتاب، به دوران کودکی پیامبر (ع) و زندگی ایشان نزد دایه‌شان حلیمه بازمی‌گردد؛ متن کتاب، ادبی و پراحساس است؛ با جملات کوتاه و توصیفات روان نویسنده باعث می‌شود به جزئیاتی توجه کند که روایت او را شیرین و خواندنی می‌سازد. او بخش‌های هیجان‌انگیز داستان را با ظرافت‌های خاصی نقل می‌کند که تأثیر ویژه‌ای بر مخاطب می‌گذارد.

مجید قیصری، داستان «سه‌کاهن» را  از دل منتهی‌الآمال شیخ عباس قمی بیرون کشیده و ایده آن را از دل روایت‌های ناب این کتاب به دست آورده است

داستان در هزار و چهارصد و هشتاد سال پیش رخ می‌دهد. در صحرای حجاز، و در میان قبیله بنی‌سعد. رمان سه کاهن، اتفاقات زندگانی پیامبر در دوران کودکی ایشان را مرور می‌کند. نویسنده کتاب با انتخاب دوران کودکی پیامبر، بر چند مسأله مهم تأکید کرده است. وی با به تصویر کشیدن دنیای پیامبری که هنوز به بعثت نرسیده است، بر شخصیت انسانی او تأکید دارد. که همانا محمد(ص) بشری است مثل ما الّا اینکه بر او وحی می‌شود. اما مهم است بدانیم حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله) در شش سالگی چگونه با دیگران رفتار می‌کرده است؟ چگونه آن هنگام که هنوز جبرییل در غار حرا آیات سوره علق را بر پیامبرش نخوانده بود، به حسن خلق و امانت‌داری شهره بود. چگونه از همان کودکی، برکت و عظمت و شرف در وجود مبارکش متبلور می‌شد؟

سوی دیگر، ماجرای حضور یهود در داستان است. گره کار داستان، همان سه کاهن هستند. سه کاهنی که ناگهان از ناکجاآباد ظاهر می‌شوند و خواهان آن کودک هستند. تنها و تنها همان کودک. این مسأله نشان از آن دارد که جریان یهود که بخشی از جریان باطل است از همان ابتدا به دنبال حذف پیامبر خاتم بوده است. برای آن‌ها فرقی نداشت آن پیامبر از خودشان باشد یا از میان قوم دیگری.

آن‌ها برای تداوم سلطه و تداوم اندیشه باطل خود، بیش از هر زمان دیگری نیاز داشتند که محمد را پیدا کنند. اگر توانستند او را تحت سلطه خود درآوردند و اگر نتوانستند او را از بین ببرند تا خیال‌شان راحت شود. حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله) برای آن‌ها از همان کودکی و خردسالی طعمه بود. مجید قیصری توانسته است روایتی داستانی از زندگانی وحیانی پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) در دوران کودکی‌اش را به تصویر بکشد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 97
بازدید دیروز: 678
بازدید ماه:97
بازدید سال:87626
بازدید کل:2457952