عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » افزایش ۴۰ درصدي در تأمين و توزیع کودهای کشاورزی در شهرستان آزادشهر در شش ماه نخست سال جاری


افزایش ۴۰ درصدي در تأمين و توزیع کودهای کشاورزی در شهرستان آزادشهر در شش ماه نخست سال جاری

 

 افزایش ۴۰ درصدي در تأمين و توزیع کودهای کشاورزی در شهرستان آزادشهر در شش ماه نخست سال جاری

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر، مدیر جهادکشاورزی گفت: در شش ماه ابتدای سال، تامین و توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای به میزان سه هزار و ۱۷۵تن کود اوره، ۲۰تن سولفات پتاسیم و ۲۰تن سوپرفسفات تریپل صورت گرفته كه نشان‌دهنده افزايش ۴۰درصدي در تأمين كودها نسبت به سال زراعي قبل است.

مهندس ممشلی با اشاره به وظیفه اداره تولیدات گیاهی و مراکز مدیریت درخصوص نظارت بر مراحل كاشت تا برداشت مزارع، گفت: در نیمسال اول، ۴۱هزار و ۱۸۸تن گندم از ۱۲هزار و ۳۶۰هکتار سطح زیر کشت برداشت شده است. همچنین از هزار و ۴۰هکتار جو، هزار و ۷۴۷تن محصول و از ۲هزار و ۴۲۷ هکتار کلزا، ۳هزار و ۴۷۲تن برداشت شده است. متاسفانه تولید گندم و کلزا، تحت تاثیر تنش‌های سرما، خشکسالی و کم‌توجهی به تغذیه و استفاده از کودهای پایه، نسبت به سال زراعي گذشته اندکی کاهش داشته است.

به گفته‌ی او، کشت ۸۹هکتار از چغندرقند و توليد ۴هزار و ۲۴۰تن محصول با افزایش ۳۲۰ درصدي سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته با ميانگين عملکرد برداشت ۵۳تن در هکتار، از دستاوردهای تولیدات گیاهی بوده است.

او اضافه کرد: نظارت بر مراكز خريد تضميني محصولات پاییزه با هماهنگی شرکت غله و معرفی ۷نفر کارشناس به عنوان عامل تشخیص و ذیحساب در مراکز خرید، هماهنگی تامین بذر و نظارت بر مراکز توزیع بذر دانه‌های روغنی، ترویج و توفیق در توسعه کشت ذرت و سورگوم به منظور افزایش سطح کشت و جبران کمبود علوفه كه منجر به كشت ۲۶۵هكتار ذرت در سال زراعي جاري و افزايش ۴۰درصدي نسبت به سال قبل شده است، ترويج كشاورزي حفاظتي، آموزش کشاورزان درخصوص اهمیت حفظ بقایا و کشت کم یا بی‌خاکورزی، ترويج و نظارت بر مزارع شالی کشت شده به روش خشکه‌کاری با سطح ۸هکتار و استفاده از سیستم آبیاری زیرسطحی در کشت شالی به روش خشکه‌کاری در سطح یک هکتار برای اولین بار در استان و بازدید مشترک با اداره بهداشت براي شناسایی مزارع آبیاری شده با آب فاضلاب و معرفي متخلفين، از سایر فعالیت‌های مهم اداره تولیدات گیاهی مدیریت در نیمه نخست سال بوده است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : جهاد
  • بازدید : 143
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 12717

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 678
بازدید ماه:1
بازدید سال:87530
بازدید کل:2457856