عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تشکیل جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد شهرستان آزادشهر


تشکیل جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد شهرستان آزادشهر

تشکیل جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد شهرستان آزادشهر

 

تشکیل جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد شهرستان آزادشهر

 جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد شهرستان آزادشهر به ریاست حمیدرضا ملک فرماندار شهرستان و با حضور احمدرضا آدینه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فاطمه حکم آبادی بخشداری مرکزی، حمیدرضا نیازی بخشدار بخش چشمه ساران، محمد طه عسگری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان و دیگر روسای ادارت مرتبط  در محل دفتر فرمانداری آزادشهر در راستای تعامل با سازمان های مردم نهاد شهرستان به عنوان بازوی فرهنگ سازی و حلقه ارتباطی بین دولت و مردم در مسیر دستیابی به توسعه پایدار تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر، امروز یکشنبه 28 شهریور ماه 1400  ملک حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر نقش سازمانهای مردم نهاد را در جهت تحقق توسعه و مداخلات اجتماعی قابل توجه و توانمدسازی آنها را ضروری دانست و اظهار داشتند: سازمان‌های مردم نهاد جزو نهادهای غیر دولتی می باشند که به مشارکت های اجتماعی شهروندان در جامعه شکل می‌ دهد و به عنوان نهاد غیر دولتی میتواند در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، حمایتی و دیگر حوزه‌ها فعالیت کنند.

آدینه  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آزادشهر با اشاره به اینکه فعالیت‌ تشکل‌ها و فعالان اجتماعی منشأ اثرات خیر و ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و ایجاد نگرش مثبت در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: فعالیت تمامی سمن‌ها و تشکل‌ها باید زیرنظر مراجع دولتی صورت گیرد و لذا همه فعالان این حوزه نسبت به اخذ پروانه و تمدید آن باید اقدامات لازم را در نظر گیرند.

عسگری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر در این جلسه بر اهمیت سمن ها تاکید کرد و افزود: تقویت تشکل های حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که عموماً از افردا متخصص و تلاشگر این حوزه تشکیل می‌شوند می تواند در توسعه گردشگری پایدار، اصالت بخشی صنایع دستی و حفاظت از میراث فرهنگی کشور مثمر ثمر باشد. از این رو با تلاش ها و پیگیری های انجام شده توانسته ایم پرونده یک تشکل با موضوع فعالیت در حوزه صنایع دستی برای ثبت به فرمانداری ارسال کرئه ایم. و برآنیم با توجه به برگزاری جلسات متعدد در سطح شهر و روستاهای شهرستان تشکل هایی در حوزه های دیگر به ثبت برسانیم.
طی این نشست بخشداران بخش مرکزی و چشمه ساران شهرستان با بیان گزارش و اقدامات انجام شده در جهت شناسایی و تشکیل سمن ها در روستای بخش های خود  طبق تبصره 2 ماده 8 آیین نامه تشکل های مردم نهاد پرداختند.

و در ادامه این جلسه دو درخواست مجوز سازمانهای مردم نهاد به نام های انجمن صنایع دستی و هنرهای سنتی فرهنگ هنر با موضوع فعالیت صنایع دستی ترنم هستی بخش زندگی گلستان با موضوع کودک و آسیب های اجتماعی، توسط اعضای شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد مورد بررسی قرار گرفت و تایید شدند تا مراحل بعدی دریافت مجوز صورت گیرد. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 678
بازدید ماه:1
بازدید سال:87530
بازدید کل:2457856