عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اولین و تنها خانه موزه روستایی استان گلستان در هفته میراث فرهنگی افتتاح خواهد شد.


اولین و تنها خانه موزه روستایی استان گلستان در هفته میراث فرهنگی افتتاح خواهد شد.

 

اولین و تنها خانه موزه روستایی استان گلستان در هفته میراث فرهنگی افتتاح خواهد شد. 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر از افتتاح اولین و تنها خانه موزه روستایی استان گلستان به نام خانه موزه روستای پِرسیان واقع در شهرستان آزادشهر، روستای تاریخی فارسیان، اقامتگاه بومگردی رضا پارسیان در هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر؛ عسگری رئیس این اداره با اعلام این خبر گفت: در این خانه موزه که در چهارچوب موزه محلی با رویکرد ارائه تاریخ و تمدن منطقه به بازدید کنندگان داخلی و خارجی بااستفاده از مصالح بوم آورد تجهیز و راه اندازی شده ، حدود 100 اثر شامل طیف متنوعی از ادوات کشاورزی، آلات و ادوات زندگی روز مره در داخل و خارج منزل، صنایع دستی، ادوات ریسندگی و بافندگی و... عمدتا متعلق به اواخر دوره قاجارو پهلوی اول به معرض نمایش درآمده است .

او تأکید کرد: پایه و اساس هر اجتماع شهری از روستاها شکل گرفته و این روستاها تاریخ یک جامعه را تشکیل می‌دهند لذا پرداختن به تاریخ روستا و معرفی ظرفیت‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی این مناطق باعث حفظ تاریخ روستا و رونق گردشگری و در نهایت رونق کسب و کار مردم ساکن در روستا می شود.

عسگری یادآور شد : با توجه به اینکه موزه زندگی روستایی پِرسیان در فضای مجموعه اقامتگاه بومگردی رضا پارسیان واقع شده می تواند تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری منطقه داشته باشد.

شایان ذکر می باشد: روستای فارسیان قانچی به عنوان دومین بافت تاریخی روستایی گلستان در سال 96 در فهرست آثار میراث غیر منقول کشور به ثبت رسیده است.این روستا یکی از روستای زیبا و نمونه کشوری است که شباهت های زیادی از نظر ساختاری و پلکانی بودن به روستای ماسوله نیز دارد به همین خاطر به ماسوله گلستان معروف است.


اولین و تنها خانه موزه روستایی استان گلستان در هفته میراث فرهنگی افتتاح خواهد شد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 681
بازدید دیروز: 288
بازدید ماه:12405
بازدید سال:22844
بازدید کل:2393170