عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر قرار گرفت.


نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر قرار گرفت.

نوزدهمین آزمون سراسری  قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر قرار گرفت.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر ، چهل و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر با دستور کار: 1- ارائه پیشنهاد در راستای ثبت نام و حضور حداکثری شهرستان در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت2- قرآن و عترت و آسیب های اجتماعی3- تشکیل کارگروه(شورا) هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی، با حضور دکتر رعیت رییس گروه قرآن و عترت استان گلستان ، حجت السلام شهابی امام جمعه و رییس شورای فرهنگی عمومی، دکتر حسینی فرماندار و نائب رییس شورا، طیبه رجنی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان و دیگر اعضای شورا صبح روز شنبه مورخ 20 دی ماه 99 در محل دفتر امام جمعه شهرستان آزادشهر برگزار شد.

طیبه رجنی دبیر شورای فرهنگ عمومی در این جلسه بتدا ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) به نوزدهمین آزمون سراسری قرآن وعترت اشاره داشت و گفت: معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد هرساله این آزمون را با همکاری موسسات قرآن و عترت برگزار می نماید که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، آزمون به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سبقه اعتقادی و دینی مردم شهرستان آزادشهر گفت: هر ساله در شهرستان شاهد حضور پرشور علاقمندان و قرآن آموزان در آزمون سراسری قرآن وعترت بوده ایم و امیدواریم امسال نیز به نسبت سالهای گذشته بتوانیم تعداد بیشتری را جهت شرکت در این آزمون ثبت نام نماییم.

در ادامه دکتر رعیت رییس کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به نحوه حضور شرکت کنندگان در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن وعترت پرداخت و گفت: بنا بر اعلام ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، ثبت نام در تمامی رشته های آزمون این دوره برای همه داوطلبان بدون محدودیت سنی، آزاد است و هر داوطلب می تواند در تمامی رشته های گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم السلام و یکی از رشته های گروه رشته حفظ ثبت نام نماید و در پایان پس از کسب حد نصاب قبولی در آزمون از مزایای دریافت گواهینامه و جوایز نقدی بهره مند شوند.

 وی همچنین افزود: متقاضیان جهت شرکت در آزمون می توانند از طریق نشانی www.quranede.ir و با معرفی از طرف موسسه  آل یاسین شهر ستان آزادشهر برای ثبت نام اقدام نمایند.

سپس حجت الاسلام شهابی امام جمعه آزادشهر گفت: در دنیای امروز که با افکار و هجمه های مختلف ضد فرهنگی و ضد دینی مواجه هستیم قرآن می تواند بهترین سرپناه  برای بشریت باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا شهرستان آزادشهر را بعنوان پایتخت قرآن و عترت معرفی کنیم افزود: همه ادارات و نهادها باید همت کنند تا نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به بهترین نحو و با حضور حداکثری در شهرستان آزادشهر برگزار شود.

سپس دکتر حسینی فرماندار و نائب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر گفت: تاثیرگذارترین نوع فرهنگ در کشور ما فرهنگ دینی و قرآنی است  و تنها راه بالندگی درامور زندگی، رجوع به قرآن و مطابقت رفتار و اعمالمان با قرآن و عترت است.

دکتر حسینی ادامه داد: با تلاش مسئولین ادارات و نهادها، نخبگان، اساتید و فعالان حوزه قرآن می‌توانیم شاهد حضور حداکثری در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شهرستان آزادشهر باشیم.

در ادامه سید محمد حسینی واعظ مدیر مسئول موسسه قرآنی یاران قرآن و حدیث گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تلاش کنیم تا برنامه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی در جامعه افزایش یابد چرا که کمرنگ شدن اعتقادات و باور دینی، آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده است.

سپس حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات و راهکارها برای مشارکت حداکثری در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن وعترت پرداختند.  

 

نوزدهمین آزمون سراسری  قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر قرار گرفت.

 

نوزدهمین آزمون سراسری  قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر قرار گرفت.

 

نوزدهمین آزمون سراسری  قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان آزادشهر قرار گرفت.

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 105
بازدید دیروز: 288
بازدید ماه:11829
بازدید سال:22268
بازدید کل:2392594