عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اداره دامپزشکی شهرستان


برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اداره دامپزشکی شهرستان

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان آزادشهر، به منظور پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اداره دامپزشکی شهرستان جلسه ای با حضور سرپرست این اداره و کارشناس مسئول زئونوز شبکه بهداشت و کارشناس بهداشت محیط برگزار گردید.

زنگانه با بیان اینکهنقش سایر دستگاه ها (شبکه بهداشت، محیط زیست، نیروی انتظامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان جهادکشاورزی، شهرداری، فرمانداری و بخشداری ) در پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان حیاتی استافزود: لازم است تعامل کلیه دستگاه های اجرایی، تحقیقاتی و تشکل ها با دامپزشکی شهرستان به منظور پیشگیری و پاک نگه داشتن شهرستان از این بیماری همانند سالهای گذشته صورت پذیرد که البته اهتمام همه ارگان ها در این رابطه نقش اساسی دارد.

زنگانه اظهار داشت: کانون های بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از کشورهای همسایه گزارش شده است که با توجه به رخداد این کانون ها به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، صادرات مرغ زنده، تخم مرغ، گوشت مرغ و سایر صنایع وابسته به صورت موقت در این کشورها متوقف شده است و واکسیناسیون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این کشورها به صورت فراگیر انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران در مسیر مهاجرت پرنده های وحشی از سوی این کشورها قرار دارد، این نشست در راستای اطلاع رسانی و انجام هماهنگی بین بخشی در راستای پیش گیری و کنترل این بیماری تشکیل شده است.

این مقام مسئول به شرح وضعیت پرورش طیور شهرستان اشاره ای کرد و افزود: سازمان خواربار جهانی، راهبردهایی برای کاهش مخاطرات این بیماری توصیه نموده است که از آن جمله محدود نمودن تماس مستقیم و غیرمستقیم بین طیور خانگی و پرندگان وحشی، رصد و پایش غیر فعال تشدیدی در مناطق با احتمال خطر بالا، افزایش آگاهی و هشیاری در بین دارندگان طیور، جمعیت عمومی، مراکز عرضه ، بازاریان، شکارچیان و سایر دست اندرکاران مرتبط و ... می باشد.

در پایان ایشان اظهار داشتند واحد مبارزه با بیماری های طیور این اداره به طور مستمر تمامی واحد های پرورش مرغ گوشتی و مادر شهرستان را از طریق پایش فعال و غیر فعال رصد نموده و با عوامل متخلف و تهدید کننده بهداشت عمومی برخورد می نماید. ضمناً به منظور کاهش خطرات احتمالی مقرر گردید بازدیدهای مشترک با شبکه بهداشت از بازارهای هفتگی و مرغ فروشی ها بعمل آید.

برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اداره دامپزشکی شهرستان

 

برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اداره دامپزشکی شهرستان

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : دامپزشکی
  • بازدید : 233
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 10556

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  شهریور 1403  »    >
شیدسچپج
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 677
بازدید دیروز: 1858
بازدید ماه:11769
بازدید سال:87528
بازدید کل:2457854