عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ایجاد خانه موزه روستایی دیگر در شهرستان آزادشهر


ایجاد خانه موزه روستایی دیگر در شهرستان آزادشهر

غلامرضا حمیدی مسئول موزه های استان گلستان ، به همراه محمد طه عسگری سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر از اقامتگاه بوم گردی باران روستای خوش ییلاق به منظور بررسی موقعیت مکانی و اشیاء موجود برای ایجاد خانه موزه روستایی بازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر؛ چهار شنبه 3 آذر ماه 99 حمیدی رییس مدیر امور موزهای اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان به همراه عسگری سرپرست اداره میراث فرهنگی آزادشهر با حضور در اقامتگاه بوم گردی باران روستای خوش ییلاق به منظور بررسی موقعیت مکانی و اشیاء موجود برای ایجاد خانه موزه روستایی بازدید کردند .

حمیدی با بیان اینکه امروزه موزه‌ها خودجوش و براساس نیاز اجتماعی شکل می‌گیرند، گفت: در بسیاری از روستاها افراد آثار تاریخی خانوادگی خود را به صورت خودجوش در یک موزه جمع می‌کنند که تبدیل به کانونی برای هم اندیشی می‌شود. در نهایت با توجه نسبت به این اتفاق، به آن‌ها مجوز می‌دهیم. امروز جامعه ایرانی به این نیاز رسیده که در حفظ هویت خود بدون نیاز جدی به حمایت دولت بکوشد و این حفظ هویت در قالب راه‌اندازی موزه شکل می‌گیرد.

عسگری ادامه داد: « خانه موزه های روسـتايي توانـايي ايجـاد اثرات مثبت اقتصادي و اجتماعي در توسعه گردشگري براي نواحي روستايي دارا بوده و ميتوان زمينه سازي بـراي توجـه بـه فرهنگ و آداب رسوم مردم محلي و روستايي و شناخت فرهنگ بومي را همراه اشتغالزايي، از طريق اين موزهها ترويج نمود.»

در ادامه این بازدید، ضمن تایید مکان کلیه مراحل به منظور اخذ مجوز خانه موزه روستایی به مدیر اقامتگاه تشریح داده شد.

ایجاد خانه موزه روستایی دیگر در شهرستان آزادشهر

 

ایجاد خانه موزه روستایی دیگر در شهرستان آزادشهر

 

ایجاد خانه موزه روستایی دیگر در شهرستان آزادشهر

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 678
بازدید دیروز: 1858
بازدید ماه:11770
بازدید سال:87529
بازدید کل:2457855