عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر با بخشدار جدید بخش مرکزی دیدار کرد


سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر با بخشدار جدید بخش مرکزی دیدار کرد

محمد طه عسگری سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر به همراه زهرا کوهساریان کارشناس صنایع با حضور در بخشداری بخش مرکزی شهرستان با فاطمه حکم آبادی بخشدار جدید بخش مرکزی دیدار و در ارتباط با اولویت های کاری و بررسی مشکلات حوزه گردشگری و همچنین اهم برنامه های قابل پیگیری اداره میراث فرهنگی شهرستان بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر؛ یکشنبه 16 آذر ماه 99 عسگری سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر به همراه کوهساریان کارشناس صنایع با حضور در بخشداری بخش مرکزی شهرستان با حکم آبادی بخشدار جدید بخش مرکزی دیدار و در ارتباط با اولویت های کاری وبررسی مشکلات حوزه گردشگری و همچنین اهم برنامه های قابل پیگیری اداره میراث فرهنگی شهرستان بحث و تبادل نظر کردند.

عسگری سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آزادشهر ضمن تبریک انتصاب فاطمه حکم آبادی به عنوان بخشدار بخش مرکزی، گفت : شهرستان آزادشهر با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و تنوع آداب و رسوم در شهر و روستاهای خود از جلوه های نابی برخوردار است، وی فراهم کردن زیرساخت هایلازم در جذب گردشگر را مهم برشمرد و در راستای گردشگری روستای گفت:«گردشگری روستایی یکی از شاخص‌های صنعت گردشگری است که با توجه بـه ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی موجود در روستاها می‌تواند نقش مهمی در تجدید حیات روستاها، ایجاد اشتغال و درآمد برای روستاییان و توسعه یکپارچه و پایدار روستا ایفا کند.»

وی خاطرنشان کرد: «یکی از دغدغه‌ها در حوزه روستایی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی روستاها است که با برگزاری جشنواره‌ها این ظرفیت‌ها به‌خوبی معرفی می‌شود.»

عسگری در ادامه این نشستبا اشاره به این نکته که اقوام مختلفی از قبیل فارس، قزلباش، ترکمن، سیستانی، بلوچ و... در شهرستان آزادشهر سکونت دارند این شهرستان دارای پتانسیل های بالقوه ای در خصوص برگزاری جشنواره ها و آیین و مراسم مذهبی، تاریخی و فرهنگی می باشد خواستار استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود شد. و همچنین شناسایی و معرفی کامل آداب و آئین ها و بازی‌های سنتی که ریشه درآئین و فرهنگ غنی شهرستان دارند را از اولویت های کاری خود جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور دانست و خواستار توجه ویژه به این امر شد.

حکم آبادی در این دیدار حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اهمیت دانست و گفت:شهرستان آزادشهر با داشتن تاریخ کهن و آثار تاریخی – فرهنگی ، می تواند بیش از این ظرفیت بهره ببرد و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد باشد.

وی خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نقش پر اهمیتی در صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی دارد لذا بایستی به تبیین جایگاه بخشی در حوزه میراث فرهنگی پرداخته و با عزم راسخ و احساس مسئولیت اجتماعی در جهت انتقال میراث گذشته گان به نسل آینده تلاش نماییم زیرا توسعه اجتماعی در سایه توجه به مسائل میراث فرهنگی میسر خواهد شد.

طی این دیدار مقرر گردید:

1-برگزاری کارگاه های آموزشی توانمند سازی جوامع محلی در روستاها

2-برگزاری جشنوارهای های روستایی و عشایری در صورت بهبودی شرایط ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا

3-شناسایی و معرفی و احیاء آیین های و بازی های بومی و محلی و همچنین احیاء رشته های صنایع دستی منسوخ شده و ثبت آنها در فهرست آثار ملی کشور.

4-برنامه ریزی برای هماهنگی با شوراها و دهیاران روستاهای بخش مرکزی در راستای برگزاری جلسه برای توسعه هرچه بیشتر گردشگری روستایی و افزایش اقامتگاه های بوم گردی در روستاها.

5-افزایش هر چه بیشتر تحرک و پویایی انجمن های میراث فرهنگی در شهر و روستاهای شهرستان آزادشهر در حفظ و حراست از آثار تاریخی به عنوانبازوان میراث‌فرهنگی

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر با بخشدار جدید بخش مرکزی دیدار کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  شهریور 1403  »    >
شیدسچپج
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 654
بازدید دیروز: 1858
بازدید ماه:11746
بازدید سال:87505
بازدید کل:2457831