عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان


معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان آزادشهر خانه ای به سبک سنتی است که در سال 1392 ساخته شد. این خانه دارای 4 واحد اقامتی است که در سال 1396 به عنوان اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسید. اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان در روستای فارسیان قانچی واقع است که قدمت روستا به 1000 سال پیش برمی گردد و در سال 1396 به ثبت ملی رسید. از جاذبه های روستای فارسیان قانچی می توان به تپه های باستانی اطراف منطقه، آبشار کفترخانه و جنگل های ممرز و هیرکانی اشاره کرد. فاصله اقامتگاه رضا پارسیان تا آزادشهر 37 کیلومتر می باشد. این بوم گردی که نمای آجری بسیار زیبایی دارد مجهز به امکاناتی نظیر اینترنت ، 3 سرویس بهداشتی و حمام مشترک ، آشپزخانه عمومی و راهنمای تور میباشد. سیستم سرمایشی این اقامتگاه پنکه و سیستم گرمایشی آن بخاری گازی و شومینه هیزمی است.

روستای فارسیان
این روستا در منطقه کوهستانی قرار گرفته و آب و هوای سرد و مطلوبی دارد که در فصل تابستان به عنوان منطقه ییلاقی انتخاب میشود. این روستا یکی از روستای زیبا و نمونه کشوری است که شباهت های زیادی از نظر ساختاری و پلکانی بودن به روستای ماسوله نیز دارد به همین خاطر به ماسوله گلستان معروف است.

اگر بخواهم برایتان از فضای بافت تاریخی روستا بگویم نخستین چیزی که می‌توانم به آن اشاره کنم «سابات» ها هستند، سابات به کوچه‌ های مسقفی گفته می ‌شود که قسمت بالایی آن در مالکیت شخصی و فضای زیر سقف در مالکیت عمومی قرار دارد. در فارسیان در حال حاضر ۶۳ سابات سالم دیده می ‌شود. داخل بعضی از سابات ‌ها فضایی برای نشستن تعبیه شده است که با نام دخترنشین در روستا شناخته می ‌شود که در ساعات پایانی روز محلی برای گفتمان زنان و بازی کودکان به شمار می‌ آید.

در میدانهای روستا سکوهای سنگی به نام پیرنشین درست شده برای استراحت گردشگران و اهالی محل، در هنگام غروب آفتاب پیرمرد های محله گرداگرد آن مینشینند و ساعاتی تا بعد ازغروب آفتاب شب نشینی میکنند.

در این روستا مکان های هم وجود داردکه به دخترنشین معروف است در واقع در گذشته ها آب لوله کشی در این روستا وجود نداشته دختران برای آب آوردن به چشمه ها میرفتند و به دلیل بعد مسافت طولانی به این مکان ها که میرسیدند نشسته و خستگی در میکردند.

جاذبه های گردشگری
طبیعت فارسیان قانچی بسیار خاص و منحصر به فرد است. تماشای مناظر طبیعی و بی نظیر هر بیننده ای را مسحور خود می کند. وجود دشت مارانکوه یا مرکوه با مراتع سبز و مملو از گل های رنگارنگ، گستره گیاهان دارویی، پوشش جنگی انبوه، آبشار کبتر خانا یا خانه کبوتر، چشمه های اسد ماله سو، صخره های دست کند، کوه های مریخی با اشکال هندسی بسیار زیبا و آب و هوای بسیار دلچسب کوهستانی به خصوص در بهار و تابستان، مناظر قشنگی را در خاطره ها رقم می زنند.

تپه «قنبرآباد» در نزدیکی روستای فارسیان برای گردشگران یک تپه جادویی است، بر فراز این تپه از سمت جنوب شالیزارهای طبقاتی، از سمت شرق بافت تاریخی روستا و از شمال کوهستان قابل رؤیت است.

رودخانه ‌ای بسیار زیبا نیز از میان روستا می‌ گذرد که از ۲۵ چشمه همیشه جوشان تغذیه می‌ شود، مجموعه آبشار پنج پله ‌ای «کبوتر خانه» از دیگر جاذبه‌ های فارسیان است.

نزدیکترین جاذبه گردشگری طبیعی که در نزدیکی روستای فارسیان قرار دارد آبشار «یوخارکه دره» نام دارد که دارای زیبایی چشم نوازی می باشد، انواع میوه‌های جنگلی مانند انگور، زالزالک، انجیر سیاه و سفید و … در این منطقه رشد پیدا کرده و قابل دسترسی است.

غذاهای محلی
غذاهای معروف این روستا شامل ماش شله (طبخ آن به ویژه هنگام نشا برنج)، اُماش، سُوزی آش، سوتلی آش، آش تره و… هستند.

معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی رضا پارسیان

 




بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 678
بازدید ماه:1
بازدید سال:87530
بازدید کل:2457856