عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اقناع و اعتمادسازی لازمه مشارکت مردم در جهش تولید

فرماندار آزادشهر عنوان کرد:

اقناع و اعتمادسازی لازمه مشارکت مردم در جهش تولید

اقناع و اعتمادسازی لازمه مشارکت مردم در جهش تولید

 

فرماندار آزادشهر با بیان اینکه شعار امسال بار سنگینی بر دوش ملت و دولت گذاشته است، اظهار کرد: در مسیر تحقق این شعار برطرف‌سازی موانع از وظایف اصلی دولت و مسئولین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آزادشهر؛سیدجواد کریمی در گفت و گو با خبرگزاری  ایسنا جهش تولید را از نیازهای اساسی کشور برشمرد و افزود: هر شخص که دغدغه‌اش پیشرفت و حل مشکلات ایران باشد؛ باید برای این امر مهم تلاش کند. 

وی با اشاره به شعار سال«جهش تولید با مشارکت مردم»، مشارکت مردم را کلیدواژه مهم این شعار عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم نیازمند زمینه سازی و همراهی بخش‌های مختلف در این عرصه است. 

تکثیر و تثبیت فروش داخلی و صادرات رمز جهش تولید

فرماندار آزادشهر مشارکت مردم را شریک شدن آن‌ها با دنیای پس از تولیدِ تولید کننده‌ها معنی کرد و ادامه داد: آموزش هنر حرفه تجارت و فروش و ایجاد زیرساخت‌ها در این عرصه منطقی‌تر و کم هزینه‌تر از ورود عام مردم به عرصه پیچیده تولید است.

کریمی با تاکید بر اینکه تکثیر و تثبیت سنگر فروش داخلی و صادرات سبب افزایش تولیدات و بی نیازی از وام‌ها می شود، اظهار کرد: یکی از اضلاع اصلی برای محقق سازی این امر مهم مشارکت مردم می باشد.

وی اعتمادسازی در افزایش سرمایه اجتماعی، اقناع سازی و مشارکت همگانی را از روش‌های تحقق شعار سال برشمرد و خاطرنشان کرد: لازمه شکل گیری مشارکت ایجاد اعتماد عمومی است. 

فرماندار آزادشهر تعریف علمی مشارکت اقتصادی در حوزه اقتصاد را نسبت جمعیت فعال به جمعیت در صدر کار عنوان کرد و افزود: منویات رهبر معظم انقلاب بالاتر از این تعریف قرار دارد و باید با نگاهی موشکافانه و ریزبینانه در این راه قدم برداشت.

لزوم حذف دخالت دولت در برخی عرصه‌ها

کریمی، نظارت و حذف دخالت در برخی مسائل را از وظایف دولت در راستای تحقق شعار سال برشمرد و گفت: شعار امسال مسئولیت بسیار سنگینی هم بر دوش ملت و هم دولت قرار داده است.

وی حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصاد را از اصلی‌ترین اقدامات لازم جهت تحقق شعار سال عنوان کرد و ادامه داد: ریل‌گذاری این مسیر توسط دولت امکان پذیر است. 

فرماندار آزادشهر اعطای تسهیلات، تثبیت بازار، تثبیت قوانین، حذف بروکراسی هایی که به منزله تحریم آمریکا علیه کشور است، تشویق مدیران برای تصمیم گیری‌های بزرگ، رفع موانع بین‌المللی اقتصادی و استفاده بهینه از نیروی متخصص را از وظایف اصلی دولت برشمرد و ادامه داد: همچنین از وظایف دیگر می‌توان به آماده‌سازی زمینه‌های ایده «تبدیل علم به ثروت» و ایجاد زمینه استفاده بهتر و بهینه از قدرت بهره‌وری اشاره کرد.

کریمی برنامه ریزی مناسب، همکاری صاحب نظران و مشارکت عملی فعالان اقتصادی را از زمینه‌های تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید توجه ویژه‌ای به عوامل شکوفایی اقتصادی که شامل استفاده از زیرساخت‌های موجود، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی، نیروی جوان تحصیل‌کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان داشت.

نقش مجلس در برطرف‌سازی موانع تحقق شعار سال 

وی برطرف سازی موانع حضور و مشارکت مردم در عرصه تولید را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و اظهار کرد: این موانع گاهی در اثر عدم اجرای صحیح قوانین و بعضا به دلیل خلاءهای قانونی ایجاد می‌شود.

فرماندار آزادشهر در پایان از نقش اساسی مجلس شورای اسلامی در برطرف سازی موانع به عنوان نهاد قانون گذار و ناظر کشور سخن گفت و تصریح کرد: تحقق این امر مهم نیازمند عزم جدی مسئولان و تلاش مجاهدانه آنان است.


 

 




بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 45
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 19395

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 110
بازدید دیروز: 192
بازدید ماه:2906
بازدید سال:13345
بازدید کل:2383671