عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بیشترین سطح میوه‌های سردسیری و گیاهان دارویی استان گلستان در شهرستان آزادشهر قرار دارد


بیشترین سطح میوه‌های سردسیری و گیاهان دارویی استان گلستان در شهرستان آزادشهر قرار دارد

 

 

فرماندار آزادشهر : این شهرستان با تنوع اقلیمی مناسب و دارا بودن مناطقی با ارتفاع ۱۰۰ متر تا ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا، مناسب کشت بسیاری از محصولات باغی، درختان مثمر و گیاهان دارویی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر حسینی فرماندار در این رابطه افزود: سطح اراضی شیبدار شهرستان بیش از ۶۰۰۰ هکتار است که تاکنون سطحی بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار آن تحت کشت انواع محصولات باغی شامل زیتون، انواع میوه‌های سردسیری شامل گیلاس، آلبالو، سیب و گلابی، گیاهان هسته‌دار نظیر انواع هلو، شلیل و آلو و میوه‌های خشکباری از قبیل گردو قرار گرفته است. همچنین کشت زعفران، گل محمدی و گیاهان دارویی بخصوص آویشن، گل گاوزبان، به‌لیمو و نعناع فلفلی در شهرستان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این شهرستان سطح بیش از ۲۵۰ هکتار میوه‌های سردسیری و بالغ بر ۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی استان را در اختیار دارد. بخشی از اجرای طرح نهال‌کاری ارقام مثمر و گیاهان دارویی با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان انجام گرفته است.

حسینی فرماندار گفت: برنامه‌ریزی این مدیریت برای سال جاری، کشت ارقام مثمر در سطح بیش از ۲۰۰ هکتار و گیاهان دارویی آن هم در سطح ۲۰۰ هکتار می‌باشد که امید داریم تحقق پیدا کند. اراضی تحت کشت، اراضی شیبدار هستند که در آنها، قابلیت کشت گیاهان زراعی، کم و یا دارای سودآوری پایین است.

فرماندار آزادشهر تاکید کرد: این طرح‌ها با هدف حفظ منابع آب و خاک و کاهش فرسایش خاک انجام می‌شود. همچنین از حیث اشتغال‌زایی، جایگاه بسیار مهمی دارد که به طور متوسط، حدود چهار برابر سایر فعالیت‌های زراعی، اشتغال ایجاد می‌نماید.

وی افزود: استفاده از ارقام مقاوم به کم‌آبی، مدیریت ذخیره و انتقال آب و استفاده از روش‌های جدید در استفاده‌ی بهینه از آب، امکان توسعه‌ی این گونه‌ها را در سطح بیش از دو هزار هکتار از اراضی شهرستان فراهم می‌آورد.

 

 بیشترین سطح میوه‌های سردسیری و گیاهان دارویی استان گلستان در شهرستان آزادشهر قرار دارد

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 419
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 10604

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 512
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3643
بازدید سال:91172
بازدید کل:2461498