عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آزادشهر با موضوع ازدواج برگزار شد


جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آزادشهر با موضوع ازدواج برگزار شد

 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آزادشهر با موضوع ازدواج برگزار شد

سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آزادشهر میزبان جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بود . در این جلسه مسائل مربوط به ازدواج جوانان طرح و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، در این جلسه که صبح امروز 6 دی ماه برگزار شد در ابتدای جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آماری از وضعیت ازدواج و طلاق پرداخت و عنوان کرد: طبق آمار ارائه شده بخش مهمی از موانع ازدواج به مسائل فرهنگی و مشکلاتی از قبیل عدم آگاهی زوجین از مسائل مربوط به زندگی مشترک ، ترویج رسوم اشتباه و تمایل به تشریفات پر هزینه بر میگردد.

وی ادامه داد : راهکار آگاهی بخشی به زوجین ، علاوه بر اطلاع رسانی و فعالیتهای رسانه ای ، برگزاری به موقع و مطلوب دوره های پیش، حین و پس از ازدواج است که ارگانها و نهادهای مختلف غیر دولتی و دولتی باید به این حوزه ورود جدی پیدا کنند .

مهیمنی به خدمات انجام شده تا امروز اشاره کرد و گفت : منکر زحمات انجام نهادی مختلف تا امروز نیستیم اما با توجه به وضعیت فعلی جامعه و قرار گرفتن در شرایطی خاص در خصوص ازدواج، باید برنامه ریزی ها مدون تر و اقدامات جدی تر و با کیفیت تر شود ، لذا نیازمند همکاری همه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای ارائه اموزشهای ازدواج به دختران و پسران و خانواده ها هستیم .

حسینی فرماندار شهرستان با اشاره به اهمیت ازدواج در جوانی گفت: جوانی بهار عمر انسان است و در این دوران انسان سرشار از قدرت ، نیرو ، نشاط و شادابی است و به همین دلایل است که همیشه تاکید می شود ازدواج در این مرحله از عمر انجام شود تا اثار مفید و مطلوب ان در زندگی زوج های جوان خود را نشان دهد و در نتیجه آن ایجاد نشاط اجتماعی و تربیت مطلوب نسل اینده است . .

وی افزود: متأسفانه امروزه ازدواج با مسائل حاشیه ای و غیر ضرور و حتی دست و پاگیر زیادی مواجه شده است که ادامه این روند اینده خوشایندی در انتظار جوانان و جامعه ما نیست . مواردی مثل مهریه سنگین، جهیزیه های کمرشکن، جشن عروسی مفصل همراه با رقابتهای ناروا و اسراف فراوان و توقعات بیش از حد برخی زوجین و خانواده ها ازدواج جوانان را با چالش ها و موانع جدی مواجه ساخته است ، اما رجوع به دین و سنت گره گشای بسیاری از این معضلات است .

فرماندار آزادشهر کاهش نشاط اجتماعی را یکی از عوامل تاثیر گذار بر ازدواج ها خواند و توضیح داد : نشاط اجتماعی و ازدواج دو مسئله مرتبط با هم هستند پس بنابراین یکی از راه های افزایش تعداد وقایع ازدواج تلاش افزایش نشاط اجتماعی است .

 

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آزادشهر با موضوع ازدواج برگزار شد

 

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آزادشهر با موضوع ازدواج برگزار شد

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 709
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 10565

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 500
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3631
بازدید سال:91160
بازدید کل:2461486