عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست انجمن های میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر


نشست انجمن های میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر؛ یکشنبه 24 آذر ماه 98 حصارنوی مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر در نشست انجمن میراث فرهنگی این شهرستان نقش انجمن‌های میراث فرهنگی در حفظ و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی استان را موثر دانست.

همچنین افزود: پراکندگی جغرافیایی آثار تاریخی- فرهنگی و قرارگیری برخی از آثار تاریخی در روستاهای دور، کثرت آثار تاریخی که باعث می گردد بازدید از کلیه آثار به کندی انجام شود. خاطرنشان کردند که حفاظت از آثار تاریخی به عنوان پشتوانه های فرهنگی شهرستان و شناسایی و ضرورت ثبت آنها در فهرست آثار ملی کشور امری مهم دانست.

حصارنوی در ادامه نشست خواستار اعلام گزارش تخلف در حوزه میراث فرهنگی به نهادهای نظارتی شد و خاطرنشان کرد: همکاری بخشداران و شهرداران شهرستان آزادشهر مبنی بر جلوگیری از تخریب آثار تاریخی امری ضروری است.

وی راه‌اندازی شبکه ارتباطی مسئولان و مردم را در گسترش تعاملات و هم‌اندیشی بین انجمن‌های میراث فرهنگی با مدیران و مسئولان محلی تاثیرگذار دانست. و یادآور شد: با توجه به اینکه دهیارها به عنوان نماینده دولت در روستاها، و شوراها نماینده مردم در روستاها به شمار می آیند، دو نهاد مطمئن هستند برای شناسایی، حفظ و معرفی آثار تاریخی چون که دهیارها و شوراها از بین خود مردم فهیم و آگاه روستا انتخاب می شوند، علاقمندی آنها به حفظ آثار باعث تحقق اهداف شکل گیری انجمن های میراث فرهنگی می شود.

وی در راستای حفاظت از آثار تاریخی بیان نمود: که حفاظت از آثار تاریخی به صورت گشت های محسوس و نامحسوس همکاران یگان حفاظت در ساعت اداری و غیر اداری و گاه به ضرورت گشت های شبانه انجام می شود. همچنین گاهی نیز گشت ها و بازدید ها به صورت مشترک به همراه عوامل نیروی انتظامی انجام می گیرد. گشت و بازدید ها ضمن نشان دادن حضور پررنگ هر گونه دخل و تصرفات انجام شده احتمالی برای پیگیری های بعدی گزارش کتبی می شود.

نشست انجمن های میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 226
بازدید دیروز: 22
بازدید ماه:3192
بازدید سال:3192
بازدید کل:2373518