عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » شرکت‌های تعاونی یکی از بسترهای مدیریت مشارکت منابع طبیعی


شرکت‌های تعاونی یکی از بسترهای مدیریت مشارکت منابع طبیعی

شرکت‌های تعاونی یکی از بسترهای مدیریت مشارکت منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر شرکت‌های تعاونی را یکی از ابزار و بسترهای دستیابی به اهداف مدیریت مشارکتی منابع طبیعی عنوان نمود.

جلال عجم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر به نقش و اهمیت منابع طبیعی درزندگی انسان‌ها اشاره نمود و گفت: منابع طبیعی ضامن حفظ حیات است. لذا با توجه به وسعت منابع طبیعی و دستیابی به مدیریت مشارکتی منابع طبیعی، از پتانسیل‌های مختلف موجود می‌توان استفاده کرد. از طرفی در قوانین حاکم بر کشور، بر حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیست به ارگان‌ ها، سازمان ­ها، نهادهای دولتی، خصوصی، تعاونی و حتی به افراد جامعه تاکید فراوان شده است. شرکت‌های تعاونی و استفاده از ظرفیت آنها، از این بین نقش تعیین کننده‌ای خواهند داشت.

شرکت‌های تعاونی یکی از بسترهای مدیریت مشارکت منابع طبیعی

ایشان افزود: بر این اساس، دوره آموزشی با عنوان نقش تشکل‌های تخصصی در حفظ منابع طبیعی برای اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی فراگیر دهستان توسعه پایدار چشمه ساران آزادشهر برگزار شد، تا اعضای این شرکت تعاونی بیش از پیش حفظ منابع طبیعی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و با عزمی راسختر در این مسیر گام بردارند.

شرکت‌های تعاونی یکی از بسترهای مدیریت مشارکت منابع طبیعی

شرکت تعاونی فراگیر دهستان توسعه پایدار چشمه ساران تا کنون اقداماتی چون کپه‌کاری، بذرپاشی، کودپاشی، مرمت و احیای چشمه، تولید نهال گلدانی مرتعی را در عرصه های مرتعی مناطق هدف پروه ترسیب کربن انجام داده است و اعضای آن شامل جوامع محلی شش روستای هدف پروژه ترسیب کربن شهرستان آزادشهر (تیل آباد، خوش ییلاق، کاشیدار، سیبچال، نراب و وامنان) می‌باشند.

لازم به ذکر است شرکت تعاونی فراگیر دهستان توسعه پایدار چشمه ساران در سال 1394 بعد از شروع به فعالیت پروژه ترسیب کربن شهرستان آزادشهر با هدف بسترسازی، تسهیل، هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های مربوط به صندوق‌های خرد اعتباری پایدار روستاها، مدیریت پایدار در منطقه، مدیریت مشارکتی و احیای اراضی تخریب شده منابع طبیعی، ایجاد معیشت‌های سازگار با منابع طبیعی و انجام فعالیت‌های توسعه‌ای و عمرانی تشکیل شده است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 116
بازدید ماه:1679
بازدید سال:12118
بازدید کل:2382444