حسین ممشلی افزود: این کارگروه به منظور رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشهها و کلیه دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصههای مورد تداخل به صورت مستمر برگزار میشود.
او اضافه کرد: بـا توجه به مـاده ۲ آییـننامه اجرایی تبصـره ۳ الحـاقی ماده ۹ قـــانون افزایش بهرهوری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور، پلاکهایی مشـمول اجرای رفع تداخلات بـوده که اجرای هر دو مقررات (مقررات امور اراضـی و منـابع ملی) صورت گرفته باشد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر، روند اجرای امور مربوط به رفع تداخلات اراضی به ترتیب زیر است:
- مراجعه متقاضی به اداره امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان
- تحویل درخواست یکی از مالکین پلاک ثبتی
- طرح درخواست متقاضی در جلسه کمیته شهرستان رفع تداخلات
- بررسی پرونده پلاک مورد نظر در دبیرخانه کارگروه
- اعلام پروندههای مطروحه به سایر اعضای کارگروه برای جمعآوری اطلاعات
- تشکیل جلسه کمیته شهرستانی
- بررسی پرونده در کمیته و تنظیم صورتجلسه
- جمعآوری مدارک لازم برای ارسال به کارگروه استانی
- تکمیل کاربرگها
- ارسال صورتجلسه و کاربرگ به کارگروه استانی رفع تداخلات