عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان طی سال جاری


برگزاری ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان طی سال جاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت در ۹ ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ با بیان این‌که آموزش صنایع‌دستی در دو گروه آموزش تخصصی شاغلان صنایع‌دستی و آموزش ترویجی عمومی اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع‌ دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۱۲۱۹ نفر اجرایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: از این تعداد دوره آموزشی، ۳۲ دوره در حوزه آموزش شاغلین صنایع‌دستی برای ۵۰۴ هنرمند ازجمله رودوزی‌های سنتی، سوزن‌دوزی قزاق، کسب و کار-بازاریابی و هوش تجاری، برندسازی، بسته بندی، طراحی سنتی، کارگاه ترویجی ظرفیت سازی- نیازسنجی و مهارت آموزی و... برگزار شد.

وی بیان کرد: همچنین ۷۳ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۷۱۵ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های ابریشم‌بافی، مینای سفال، معرق چوب، گلیم، لباس محلی و نواربافی کتول، چادرشب بافی، لباس محلی ترکمن، تساجی سنتی و... در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

ساوری گفت: در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در ادامه سال‌جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: برندسازی، تبلیغات، بسته‌بندی، تولید محصول مطابق نیاز روز و سلیقه مخاطب از جمله کمبودهای حوزه صنایع‌دستی استان است که یکی از نیازمندی های رفع این ضعف‌ها آموزش و توتنمندسازی است.

ساوری عنوان کرد: این اداره کل در تلاش است تا با کمک هنرمندان و ایجاد شبکه‌ای بین هنرمندان و افزایش همکاری و تعامل، مشکلات و مسائل این بخش را رفع کند و حوزه آموزش باید یکی از اولویت های این تشکل یا مجموعه باشد.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 536
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3667
بازدید سال:91196
بازدید کل:2461522