عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری هفتمین اجلاسیه استانی نماز به میزبان شهرستان آزادشهر


برگزاری هفتمین اجلاسیه استانی نماز به میزبان شهرستان آزادشهر

برگزاری هفتمین اجلاسیه استانی نماز به میزبان شهرستان آزادشهر

 

هفتمین اجلاسیه استانی نماز با عنوان «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» در آزادشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر، هفتمین اجلاسیه استانی نماز با حضور زنگانه استاندار گلستان,آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه, ائمه محترم جمعه استان, حجت الاسلام محمدیان مشاور رئیس ستاد اقامه نماز کشور, فرمانداران, نمایندگان مجلس شورای اسلامی, مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای ادارات صبح روز شنبه 17 دی ماه 1401 در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر برگزارشد.

استاندار گلستان در این مراسم با بیان ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه گفت: اصل و اساس همه کار‌ها باید منتهی به ترویج فرهنگ نماز باشد .

وی ادامه داد: برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت لازم است همه ما مروج احکام الهی به‌خصوص نماز باشیم.

سپس سید جواد کریمی فرماندار آزادشهر گفت: برگزاری این اجلاسیه در شهرستان آزادشهر نقطه شروع برای برگزاری اجلاسیه  ها و برنامه های خوب نمازی در مدارس و شروع گفتمان نمازی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی، تربیتی، فرهنگی ادارات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان مشاوره رئیس ستاد اقامه نماز در امور برنامه ریزی و نسل نو به عنوان سخنران ویژه در این مراسم نکاتی را با موضوع نماز در خصوص نماز و مدرسه عنوان کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: کسی که زمان خود را بشناسد شبهه ها بر او هجوم نمی آورند.

رئیس مطالعات مرکز فقهی تعلیم و تربیت کشور در ادامه تاکید کرد: به تربیت نسل نو مبادرت ورزید و نسبت به پدیده های جدید خود را آماده کنید.

محمدیان افزود: برای تربیت نسل نو باید شرایط پیرامون آنها را بشناسید و فعالیت ها را بر اساس آن برنامه ریزی کنید و روزی را شاهد باشیم که از نسل نو و بچه ها بشنویم؛ نه اینکه آنها از ما بشنوند، باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که مشکلات خود را بازگو کنند.

مشاور رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نسل نو طالب استقلال است و وابستگی را تحمل نمی کنند گفت: استقلال طلبی از ویژگی بارز نسل نو است و باید نظر آنها را بشنویم و استقلال آنها را بپذیریم.

وی با تصریح بر اینکه والدین باهوش این استقلال را قبول می‌کنند و نظر خواهی می کنند گفت: بچه ها در این سنین استدلال لازم دارند و اگر بتوانیم احساسات مذهبی آنها را خوب تقویت کنیم در سنین بالا چیستی و چرایی در ذهن آن ها همراه با پاسخ است.

مشاور ستاد اقامه نماز در پایان سخنان خود تاکید کرد: فعالیت فرهنگی را در اولویت کار خود قرار دهید و با همکاری دستگاه های اجرایی همچون ارشاد اسلامی، صدا و سیما و اقامه نماز کار فرهنگی را به نحوی انجام دهید که ذهن را اقناع کند و قلب را آرام کند و رفتار را اصلاح کند.

امام جمعه آزادشهر در این مراسم گفت: ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس، جزو اولویت‌های آموزش و پرورش است که برای در امان ماندن نسل آینده از آسیب‌های اجتماعی، ترویج این عبادت در مدارس و دانشگاه‌ها باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

درپایان از دکتر رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دیگر مدیران کل دستگاه های اجرایی با اهداء لوح سپاس و هدیه  تجلیل  شد.

گفتنی است؛ همزمان با برگزاری این مراسم چهره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط الهام گروسی هنرمند آزادشهری به صورت زنده طراحی شد.

 

برگزاری هفتمین اجلاسیه استانی نماز به میزبان شهرستان آزادشهر

 

برگزاری هفتمین اجلاسیه استانی نماز به میزبان شهرستان آزادشهر

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 536
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3667
بازدید سال:91196
بازدید کل:2461522