عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رونق و احیای صنایع‌دستی با توسعه مشاغل خانگی


رونق و احیای صنایع‌دستی با توسعه مشاغل خانگی


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر در بازدید از کارگاه های شهرستان با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه مشاغل خانگی، گفت: توسعه و پشتیبانی از مشاغل خانگی زمینه رونق و احیای صنایع‌دستی را فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر؛ سه شنبه 29 تیر ماه 1401عسگری رئیس این اداره، به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های اشتغال خانگی از کارگاه های صنایع دستی شهرستان آزادشهر بازدید کرد.

عسگری بابیان اینکه مشاغل خانگی دارای چندین مزیت است، افزود: یکی از مزیت‌های مهم ایجاد مشاغل خانگی این است که به سرمایه کمی نیاز دارد و هنرمندی که می‌خواهد وام بگیرد با اقساط کمتری می‌تواند شغل ایجاد کند و همچنین حضور سرپرست خانواده در کنار اعضای خانواده نیاز عاطفی آن‌ها را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: همکاری اعضای خانواده در مشاغل خانگی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه برای انجام کارها، اعضای خانواده باهم همکاری می‌کنند و این اقدام ارزش مضاعفی را ایجاد می‌کند همچنین غالباً مشاغل خانگی به‌نوعی توسعه صنایع‌دستی و سنتی هم را در پی دارد.

وی اظهار داشت: امیدواریم که با توسعه و پشتیبانی از مشاغل خانگی هم درآمد خوبی برای خانواده‌ها ایجاد شود تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و مشکلات اقتصادی خود را برطرف کنند و هم فرهنگ صنایع‌دستی کشور رونق پیدا کند و در بعضی از حوزه‌ها که صنایع‌دستی رو به انقراض و فراموشی است زمینه احیای آن‌ها فراهم شود.

عسگری در پایان بابیان اینکه در سال جاری توجه ویژه‌ای به مشاغل خانگی در شهرستان شده است، گفت: در حوزه مشاغل خانگی تا 20 میلیون تومان تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه با اقساط بلندمدت پرداخت می‌شود تا هنرمندان توان بازپرداخت اقساط را داشته باشند.

رونق و احیای صنایع‌دستی با توسعه مشاغل خانگی

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 522
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3653
بازدید سال:91182
بازدید کل:2461508