عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » «ظهور نور» هنرمندان تجسمی سراسر کشور را فراخواند


«ظهور نور» هنرمندان تجسمی سراسر کشور را فراخواند

«ظهور نور» هنرمندان تجسمی سراسر کشور را فراخواند

 

فراخوان جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ظهور نور» به منظور پاسداشت ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام شد.

جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ظهور نور» با رویکرد هنر متعالی خلاق، وحدت‌بخش، امیدآفرین و نماد حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی و با موضوع مهدویت، عدالت، وحدت و امید به آینده موعود برگزار خواهد شد.

جشنواره در رشته‌های تصویرسازی، رسانه‌های هنری جدید (پرفورمنس آرت، چیدمان، ویدئوآرت گرافیک (پوستر)، نقاشی اجرا برگزار می شود و شرکت در این جشنواره برای عموم هنرمندان سراسر کشور آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند تصویر آثار خود را به نشانی tajassomi.fars@gmail.com  ارسال کنند.

حجم هر فایل ارسالی در تمامی رشته‌ها باید حداقل یک و حداکثر شش مگابایت و در قالب jpg  باشد و شرکت‌کنندگان باید گزیده‌ای از سوابق هنری خود را همراه با عکس پرسنلی به‌صورت فایل نوشتاری در قالب word و تصویر سه اثر از آثار قبلی خود را نیز ارسال کنند.

هنرمندان در تصویرسازی، هنرمندان فایلjpg در اندازه‌ حداکثر ۵۰×۷۰ سانتی‌متر را به پست الکترونیک جشنواره ارسال کنند که آماده‌سازی آثار منتخب برای ارائه، بر عهده‌ شرکت کننده است و پذیرش و انتخاب اولیه آثار، از فایل‌های ارسال شده به پست الکترونیک معرفی شده جشنواره انجام می‌شود و نیاز به ارسال اصل آثار در مرحله نخستین نیست و هنرمندان پس از انتخاب نهایی، درصورت اعلام ستاد جشنواره مبنی بر برپایی نمایشگاه حضوری اصل آثار خود را پس از تماس و تایید دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

در رشته گرافیک فقط پوستر پذیرفته می‌شود و هنرمندان فایلjpg در اندازه ۷۰×۱۰۰ سانتی‌متر را به پست الکترونیک جشنواره ارسال کنند که باز هم آماده‌سازی آثار منتخب برای ارائه، بر عهده‌ هنرمند است و پذیرش و انتخاب اولیه آثار، از فایل‌های ارسال شده به پست الکترونیک معرفی شده جشنواره انجام می‌شود و نیاز به ارسال اصل آثار در مرحله نخستین نیست.

همچنین در رشته رسانه‌های هنری جدید )پرفورمنس­آرت، چیدمان و ویدئوآرت) استفاده‌ بدیع از محیط و خلق آثار هنری با خصوصیات تعاملی از امکاناتی است که رسانه‌های هنرهای جدید در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد و فن‌آوری‌های نوین دیجیتال و ترکیب رسانه‌های متنوع هنر به خلق آثاری معاصر و هم‌خوان با زمانه و زیست هنرمند کمک می‌کند و از این رو در این بخش تناسب ایده خلق اثر با مدیوم‌های هنری انتخابی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ارسال بیانیه (استیتمنت) در این رشته، الزامی است و پذیرش و انتخاب آثار این رشته، در دو مرحله انجام می‌پذیرد، در مرحله اول، فایل‌های آثار ارسال شده به پست الکترونیک جشنواره بررسی می‌شود و در مرحله دوم، اصل آثار منتخب در صورت امکان برگزاری نمایشگاه حضوری، به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال و انتخاب نهایی برای حضور در نمایشگاه صورت می‌پذیرد.

در بخش ویدئوآرت، آثار ویدئویی باید حداکثر ۱۵ دقیقه و حجم هر ویدئو حداکثر ۲۰ مگابایت بوده و برای ارسال فایل‌های با حجم بالاتر به صورت پستی و درقالب لوح فشرده دربازده اعلامی جشنواره امکان‌پذیر است و در بخش ویدئوآرت، فرمت ویدئو باید یکی از فرمت‌های mp۴و mpeg باشد و در بخش پرفورمنس آرت، ارسال شرحی از اجرا الزامی است که شامل مشخص کردن اجراگر/ها (پرفورمر/ها)، مکان و زمان اجرا، طول اجرا، شرح کلی اثر از ابتدا تا انتها، وسایل و امکانات خاص است.

در رشته و گرایش نقاشی نیز هنرمندان فایلjpg در اندازه‌ حداکثر ۵۰×۷۰ سانتی‌متر را به پست الکترونیک جشنواره ارسال کنند و نوجه داشته باشند که آماده‌سازی آثار منتخب برای ارائه بر عهده‌ شرکت کننده است و پذیرش و انتخاب اولیه آثار، از فایل‌های ارسال شده به پست الکترونیک معرفی شده جشنواره انجام می‌شود و نیاز به ارسال اصل آثار در مرحله نخستین نیست.

هنرمندان پس از انتخاب نهایی در صورت اعلام ستاد جشنواره مبنی بر برپایی نمایشگاه حضوری اصل آثار خود را پس از تماس و تایید دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و جوایز در هر رشته بر اساس رأی هیئت داوران، یک نفر برگزیده و تندیس، لوح افتخار و مبلغ ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی به ایشان اهدا می‌شود.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۳۰اردیبهشت‌ماه سال جاری است و انتخاب اولیه آثار در بازه زمانی اول تا ۵ خرداد، اعلام نتایج انتخاب اولیه در ۷ خرداد و نمایش مجازی آثار راه یافته در بازه زمانی ۸ تا ۳۱ خردادماه انجام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج نهایی ۱۵ خرداد و مراسم اختتامیه نیز در نیمه تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد و به نفرات دوم و سوم در هر رشته لوح سپاس و مبلغ ۲۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد و به تمامی هنرمندان راه‌ یافته به نمایشگاه گواهی شرکت اهدا می‌شود.

گفتنی است،  آدرس دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ظهور نور»شیراز، چهار راه حافظیه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با شماره تماس ۰۷۱۳۲۲۸۷۸۲۰ است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 536
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3667
بازدید سال:91196
بازدید کل:2461522