عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری جلسه بررسی مشکلات تاسیسات گردشگری شهرستان آزادشهر با حضور فرماندار


برگزاری جلسه بررسی مشکلات تاسیسات گردشگری شهرستان آزادشهر با حضور فرماندار

 

جلسه بررسی مشکلات تأسیسات گردشگری شهرستان آزادشهر با حضور فرماندار شهرستان، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر کارشناس واحدهای اقامتی استان و نمایندگان ادارات بهداشت و نظارت بر اماکن عمومی و مدیران تأسیسات گردشگری شهرستان با محوریت بررسی موانع و مشکلات پیش روی تأسیسات گردشگری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر؛ یکشنبه 12 دی ماه 1400 جلسه بررسی مشکلات تأسیسات گردشگری شهرستان آزادشهر با حضور حمیدرضا ملک حسینی فرماندار شهرستان، یاسر قندهاری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، محمد طه عسگری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان آزادشهر سید احمد سادات نژاد کارشناس واحدهای اقامتی استان و نمایندگان ادارات بهداشت و نظارت بر اماکن عمومی شهرستان با محوریت بررسی موانع و مشکلات پیش روی تأسیسات گردشگری برگزار شد.

عسگری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر ضمن تاکید به اهمیت گردشگری در توسعه پایدار شهرستان به ارائه گزارشی مشکلات پیش روی تأسیسات گردشگری شهرستان پرداخت.

قندهاری سرپرست گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان ضمن تشکر از جناب آقای ملک حسینی و دیگر مدیران به منظور توجه به حوزه گردشگری گفت: استان گلستان استانی می باشد که در سال های گذشته با شعار گلستان مقصد گردشگری یاد می شود که الحمدالله اقدامات بسیارخوبی چه به جهت ایجاد زیرساخت ها و توسعه زیرساخت ها و چه به جهت ایجاد و توسعه تأسیسات گردشگری و چه به جهت تربیت و آموزش راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و در مجموع توسعه گردشگری استان صورت گرفته است. از سال 98 به دلیل وقوع سیل در استان و بعد از آن شیوع ویروس کرونا در سال 99 و به تبع آن وقفه ای در سرعت مسیر توسعه استان پیش آمد که بیشتر صدمه را کسب و کارهای حوزه گردشگری وارد شد.

قندهاری یکی از راهکارهای برون رفت معضل بیکاری جامعه و رونق اقتصادی را موضوع گردشگری بیان کرد و گفت: شهرستان آزادشهر باتوجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و قرار گرفتن در مسیر تهران بزرگ و هم مسیر مشهد مقدس و وجود تأسیساتی اعم از هتل، بوم گردی، واحدهای پذیرایی و... در طول سال میزبان مسافران و گردشگران بسیاری می باشد.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی واحدهای غیرمجاز اظهار داشت: خانه های مسافر در چند سال گذشته جزء مصادیق گردشگری نبوده اند اما در حال حاضر جزء مصادیق گردشگری هستند و همچنین هر واحد گردشگری بخواهد در حوزه گردشگری فعالیتی داشته باشند باید از دستگاه متولی خود دارای مجوز و پروانه بهره برداری باشند. برای ساماندهی خانه های مسافر مجری طرح مشخص شده است که مالکین این خانه ها می توانند از طریق ادارت شهرستان به مجریان طرح مراجعه کنند مراحل دریافت پروانه را انجام دهند.

قندهاری با بیان اینکه متولی برگزاری تمامی تورهای گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی می باشد گفت: تورهای گردشگری مجاز در قالب دفاتر خدمات مسافرتی و به همراهی یک راهنمای گردشگری کارت دار صورت میگیرد و هر تخلفی که از سوی تورهای مجاز صورت پذیرد اداره کل میراث فرهنگی ابزارهای قانونی خود با تورهایی که تخلف نموده اند برخورد خواهد کرد.

عجم نماینده فرماندهی انتظامی با اشاره به همکاری و تعامل بین دستگاه ها اظهار داشت: «تمام تلاش ما برای این امر استوار است که از بروز خطرات و موانع آتی جلوگیری نمائیم اما برای راه‌اندازی واحدهای اقتصادی به ویژه اماکن گردشگری مسلماً با نگاه مثبتی ارزیابی خواهیم کرد.»

در پایان ملک حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر گفت:شهرستان آزادشهر جز شهرستان های استان می باشد که دارای تمامی ظرفیت‌های ممکن است که با برنامه‌ریزیو معرفی به‌صورت صحیح، به بهترین شکل ممکن چرخ این صنعت را می‌توانیم به گردش درآوریم.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به آسیب هایی که ویروس منحوس کرونا در این مدت به حوزه گردشگری وارد کرده است امیدواریم بتوانیم در این ایام که این ویروس منحوس روزهای پایانی عمر خود را طی میکند تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و با آماده سازی زیرساخت ها برای شروع مجدد فعالیت های گردشگری در دوران پسا کرونا آماده شویم .

او همچنین با اشاره تعامل، همراهی و همکاری دستگاه های نسبت به رفع مشکلات ارائه‌شده از سوی فعلان عرصه گردشگری گفت: «این نشست‌ها باید تداوم داشته باشد تا ما بتوانیم مشکلات را بهتر رصد کنیم و از کاستی‌ها مطلع شویم و باهم در کنار هم شهرستان را بهتر معرفی کنیم تا جذب گردشگر بهتری داشته باشیم».


برگزاری جلسه بررسی مشکلات تاسیسات گردشگری شهرستان آزادشهر با حضور فرماندار

 

برگزاری جلسه بررسی مشکلات تاسیسات گردشگری شهرستان آزادشهر با حضور فرماندار

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 538
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3669
بازدید سال:91198
بازدید کل:2461524