عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معرفی آبشار لاشو اثر ارزشمند طبیعی شهرستان آزادشهر در فهرست آثار طبیعی کشور


معرفی آبشار لاشو اثر ارزشمند طبیعی شهرستان آزادشهر در فهرست آثار طبیعی کشور

 آبشار لاشو یکی از آبشارهای صخره ای و بسیار زیبای استان گلستان محسوب می شود. که در فاصله  4 کیلومتری جنوب شرقی روستای فاضل آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان آزادشهر و در دل جنگلهای بکر و انبوه قرار دارد وجود درختان سربفلک کشیده و سرسبز،  در مسیر آبشار منظره‌ای رویایی و حیرت‌انگیز را خلق کرده و  تجربه قدم زدن در بهشت روی زمین را برای گردشگران هدیه می‌کند. .آبشاربه صورت پله ای و دارای به ۲۵ ارتفاع می باشد. این آبشار زیبا گوئی با دست های لطیفش نقش های زیبا بر دل تخته سنگ ها می کشد و همین امر آدمیان را بر آن میدارد که مسیرهای طولانی را طی نمایند تا چهره ای از نقاش بی همتای خلقت را به نظاره بنشیند و هر آنچه این دره گل و گیاه دارد به مدد شوق دل انگیز این آبشار است. آب زلال این آبشار از 4 چشمه دائمی دامنه های شمالی البرز سرچشمه می گیرد و در همه فصول سال جاری می باشد که باعث طراوت و شادابی گل و گیاه و درختان و همچنین مورد استفاده كشاورزی و مصرف شرب روستائیان قرار می گیرد.

 برای دسترسی به آبشار لاشو باید از یک ورودی بعد از روستا وارد مسیر خاکی شوید و با طی نمودن حدود 2 کیلومتر از این مسیر با ماشین و در حاشیه رودخانه پارک نمایند. در مسیر منتهی به آبشار درختان زیبا و تنومند وجود دارد که زیبایی و طراوت این منطقه را دو چندان می کند،  تقریبا با طی نمودن 2 کیلومتر دیگر  از این مسیر با شیب ملایم  در نهایت به آبشار بسیار زیبا و خروشان  لاشو می رسید.

وجه تسمیه این آبشار ( لاشو ) برگرفته شده ازنام روستائی است که در نزدیکی این آبشار بوده ودرحال حاضر ازبین رفته و فقط آثار آن برجای مانده است. 

معرفی آبشار لاشو اثر ارزشمند طبیعی شهرستان آزادشهر در فهرست آثار طبیعی کشور



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 536
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3667
بازدید سال:91196
بازدید کل:2461522