عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تاکنون ۳۰ هکتار سیب‌زمینی در شهرستان آزادشهر کشت شده است


تاکنون ۳۰ هکتار سیب‌زمینی در شهرستان آزادشهر کشت شده است

 

 تاکنون ۳۰ هکتار سیب‌زمینی در شهرستان آزادشهر کشت شده است

 

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: در این شهرستان، هر ساله سیب‌زمینی به صورت زمستانه و بهاره در سطح ۶۰ تا ۱۱۰ هکتار کشت و تولید می‌شود. کشت زمستانه در دی‌ماه و برداشت در خردادماه انجام می‌گیرد. در سال زراعی جاری، تاکنون ۳۰ هکتار سیب‌زمینی کشت شده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. اگرچه قیمت سیب‌زمینی در بازار، برای کشت جلب‌کننده است لیکن افزایش هزینه‌های تولید، از مهمترین موانع مبتلابه کشاورزان است.

مهندس ممشلی افزود: میانگین عملکرد سیب‌زمینی زمستانه در منطقه‌ی دشت شهرستان ۳۰-۲۵ تن در هکتار است. رقم مورد استفاده، جلی و ۴ تن غده‌ی برش خورده در هر هکتار کشت می‌شود. توجه به عواملی نظیر: کشت غده‌های سالم و پیش جوانه‌دار شده، ضدعفونی غده‌ها با قارچ‌کش قبل از کاشت، مدیریت تغذیه و کود دهی به مقدار لازم و در زمان مناسب، از جمله مواردی است که می‌تواند به کشاورزان در دستیابی به عملکردهای بالاتر کمک کند. همچنین کشاورزان می‌بایست همواره به اطلاعیه‌های صادره از سوی جهادکشاورزی و توصیه‌های کارشناسان درخصوص پیش‌بینی شیوع بیماری‌ها و یا تغییرات جوی برای تنظیم زمان مصرف سموم و کودها توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: روستای مرزبن، مرکز کشت سیب‌زمینی در شهرستان آزادشهر است و کشت به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد. دستگاه کاشت و برداشت سیب‌زمینی در مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر موجود است و به صورت امانی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

تصویر: بازدید مهندس فیضی‌پور مسوول مکانیزاسیون و روابط عمومی و مهندس صابری مسوول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی از آماده‌سازی غده‌های سیب‌زمینی برای کشت در روستای مرزبن

 

تاکنون ۳۰ هکتار سیب‌زمینی در شهرستان آزادشهر کشت شده است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : جهاد
  • بازدید : 294
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 10663

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 546
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3677
بازدید سال:91206
بازدید کل:2461532