عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » توزیع ٢٨هزار تن انواع نهاده‌های دام و طیور در شهرستان آزادشهر

فرماندار آزادشهر در جلسه شورای کشاورزی شهرستان :

توزیع ٢٨هزار تن انواع نهاده‌های دام و طیور در شهرستان آزادشهر

 

توزیع ٢٨هزار تن انواع نهاده‌های دام و طیور در شهرستان آزادشهر

ملک حسینی فرماندار آزادشهر گفت : بیش از ١٣٧هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود که ارزش تقریبی آنها ١۵۶٨ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ، حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در جلسه شورای کشاورزی شهرستان گفت : در حوزه کشاورزی بسیار مستعد و توانمند دانست و بر همکاری، همفکری و هم‌افزایی کلیه دستگاه‌های اجرایی در حصول به جایگاهی شایسته تاکید کرد.

فرماندار آزادشهر افزود: با ۶٧۴۴ بهره‌بردار، غلات، دانه‌های روغنی، حبوبات، محصولات علوفه‌ای و سبزی و صیفی، به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت محصولات زراعی را در شهرستان به خود اختصاص داده‌اند.
وی توسعه باغات در اراضی شیبدار، اصلاح، نوسازی و تغذیه باغات موجود، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه گلخانه‌های صنعتی و کوچک مقیاس را از مهمترین پروژه‌های اجرا شده در بخش باغبانی ذکر کرد و افزود: زیتون‌کاری در سایت آق‌امام و احداث باغ در اراضی شیبدار تیل‌آباد، دو پروژه شاخص حوزه باغبانی شهرستان است که به ثمر رسیدن آنها، نیازمند همراهی بهره‌برداران است. در این دو پروژه، در مجموع نزدیک به ١۵٠٠ هکتار از اراضی شیبدار تحت کشت گونه‌های مثمر قرار می‌گیرند.
فرماندار آزادشهر گفت: بیش از ١٣٧هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود که بیش از ۱هزارو ۵۶۸ میلیارد تومان سالانه آید کشاورزان این شهرستان می‌شود.

ملک حسینی به اجرای طرح‌های زیربنایی نیز به صورت زیر اشاره کرد:٣٩٣۵ متر خط انتقال آب با لوله، ۴٢ هکتار آبیاری تحت فشار، ٢۶ کیلومتر لایروبی کانال‌ها، ١١هزار و ١۵٠ متر احداث کانال بتنی، ٢٢٧٠٠ متر مرمت و بازسازی جاده‌های بین مزارع، مرمت ٣ رشته قنات، احداث یا مرمت ۵٧/۶ هکتار آب‌بندان و مطالعه، طراحی و آمادگی اجرای طرح زهکشی اراضی بخش مرکزی شهرستان می باشد.

در ابتدای جلسه ممشلی مدیر جهاد کشاورزی پاورپوینتی از وضعیت و دستاوردهای کشاورزی شهرستان ارائه داد. او گفت: ۵٧ درصد شهروندان در این شهرستان به شغل کشاورزی اشتغال دارند که ۴۵ درصد آنها، شغل اولشان کشاورزی است و این، اهمیت کشاورزی را نشان می‌دهد.

ممشلی با اشاره به نگاه ویژه‌ی جهاد کشاورزی به گلخانه‌ها و حمایت‌ها در این بخش گفت: در حال حاضر ۴ گلخانه با سطح ۶۶۶۵ مترمربع در حال بهره‌برداری، ٣ واحد در سطح ٣١٢٠ مترمربع در حال ساخت و ٧ واحد با سطح مجموع ١۶هزار و هفتصد مترمربع در مرحله اخذ تسهیلات بانکی قرار دارند.

او گفت: برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز با قاطعیت انجام می‌گیرد و در سال جاری تاکنون ٧ مورد قلع و قمع در سطح ٣٧٠ مترمربع انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر، نظارت بر توزیع کود و سم، اعطای تسهیلات خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، اجرای طرح پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی، اجرای طرح کشت قراردادی گندم، به کارگیری مربیان طرح جهش تولید شهید ساجدی و تحویل وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی از اداره صمت را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد.

 

توزیع ٢٨هزار تن انواع نهاده‌های دام و طیور در شهرستان آزادشهر

 

توزیع ٢٨هزار تن انواع نهاده‌های دام و طیور در شهرستان آزادشهر

 

توزیع ٢٨هزار تن انواع نهاده‌های دام و طیور در شهرستان آزادشهر

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 391
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 13342

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  مهر 1403  »    >
شیدسچپج
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 538
بازدید دیروز: 75
بازدید ماه:3669
بازدید سال:91198
بازدید کل:2461524